środa, 14 października 2020

Sos beszamel.

 



Pisałam Wam już o kursie kulinarnym, Cookpada i Dagmary. 
Tematem drugiej lekcji był beszamel. Zrobiłam małą porcję, bo tylko tyle 
potrzebowałam do warzyw. Jeśli potrzebujecie więcej, to wystarczy podwoić składniki. 
Beszamel świetnie się sprawdzi do wszelkiego rodzaju zapiekanek, 
makaronów, warzyw...Wystarczy masło, mąka, mleko i przyprawy. 
Tak niewiele potrzeba, żeby przygotować pyszny sos. 


Składniki:
30 g. masła
1 czubata łyżka mąki pszennej
1 szklanka mleka (moja szklanka ma 230 ml)
szczypta gałki muszkatołowej
sól, pieprz

Wykonanie:
Masło roztopić na patelni, lub w garnku z grubym dnem. Na małym gazie. 
Dodać mąkę. Mieszać trzepaczką, żeby nie było grudek. 



Kiedy mąką połączy się z masłem, wlać mleko. Cały czas mieszać trzepaczką, 
aż sos zrobi się gładki i zacznie gęstnieć. 


Kiedy zgęstnieje, wyłączyć gaz. Przyprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. 
Mieszać jeszcze chwilę. Gotowe. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz