piątek, 30 października 2020

Pasta warzywna.

 


Idąc śladami Dagmary, która na kolejnej lekcji kursu kulinarnego, pokazała nam 
jak zrobić pastę warzywną, ja też takową poczyniłam :) Oczywiście nie byłabym sobą, 
gdybym nie zrobiła po swojemu :) Tak czy siak, pasta jest pyszna. 
Nawet mój wybredny mąż, zajadał ze smakiem i chwalił, że jest pyszna. 
Najpierw nie chciał nawet spróbować, bo zawsze kręci nosem na warzywa, 
a tu proszę. Udało mi się go namówić i tak mu posmakowało, że zachwalał, 
jakie to dobre :) Zrobiłam do tego swojskie bułeczki, które były uzupełnieniem 
całości. Po prostu poezja...


Składniki:
200 g .dyni obranej i pokrojonej
200 g. cukinii obranej i pokrojonej
1 papryka czerwona
1 marchewka
1 pietruszka
kawałek selera
1 cebula
1 ząbek czosnku
sól, pieprz
papryka słodka
papryka ostra
masło do smażenia

Wykonanie:
Dynię i cukinię obraną i pozbawioną miąższu, pokroić na mniejsze kawałki.  
Resztę warzyw obrać, umyć i również pokroić na mniejsze kawałki. 
Na patelni roztopić masło. Wrzucić pokrojoną cebulę, chwilę podsmażyć. 
Następnie dodać pokrojony czosnek. Smażyć jeszcze chwilę i dodać resztę warzyw. 


Przyprawić solą pieprzem i papryką. 
Patelnię z warzywami nakryć pokrywką i dusić 20-25 minut, do miękkości warzyw. 


Co jakiś czas zamieszać. W międzyczasie można podlać trochę wodą, 
żeby warzywa się nie przypaliły. 

Kiedy warzywa lekko przestygną, zblendować je na gładką masę. 
Jeśli trzeba, doprawić do smaku. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz