piątek, 24 lipca 2020

Pierogi ze szpinakiem i serem żółtym.





Naszło mnie ostatnio na pierogi ze szpinakiem. Dawno nie robiłam, 
więc tym bardziej mi smakowały. W domu wszyscy lubią, dlatego każdy 
był zadowolony :) Użyłam mrożonego szpinaku. Zachowuje właściwości odżywcze, 
tak jak świeży, a jest wygodniejszy w użyciu. 


Ciasto:
3 szklanki mąki
1 szklanka gorącej wody
2-3 łyżki oleju
1/4 łyżeczki soli

Farsz:
900 g. szpinaku mrożonego
1/2 łyżki masła
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
150 g. sera żółtego

Wykonanie:
Na patelni roztopić masło. Dodać szpinak. Często mieszać, aż szpinak się rozmrozi. 
Następnie dodać przeciśnięty czosnek i przyprawić dość sporo, solą i pieprzem. 
Smażyć, co jakiś czas mieszając, aż woda odparuje.
Zostawić do przestudzenia.
Ser zetrzeć na tarce. Dodać do przestudzonego szpinaku. 
Wymieszać. Jeśli trzeba, doprawić solą i pieprzem.


Z mąki wody i oleju zagnieść gładkie, elastyczne ciasto. Kiedy będzie gotowe. 
Uformować kulę i zostawić pod przykryciem na 15-20 minut żeby odpoczęło. 


Po tym czasie, ciasto podzielić na dwie części. Jedną część, zostawiłć pod przykryciem, 
a druga cienko rozwałkować na stolnicy podsypując mąką. Z ciasta wykrajać szklanką koła. 
Następnie na jednym kole ułożyć łyżeczkę farszu i przykryć drugim kołem. Zlepić brzegi.



 
Gotowe pierogi układać na ściereczce i przykryć drugą ściereczką, żeby nie obeschły.

 
W dużym garnku zagotować wodę z solą. Wrzucać pierogi na wrzątek, partiami.
Gotować minutę od wypłynięcia.


Wyciągać łyżką cedzakową na talerz.

Podałam polane roztopionym masłem z bułką tartą.











1 komentarz: