wtorek, 31 stycznia 2023

Piegusek.

 


Dawno nie robiłam pieguska. Tak jakoś mi się przypomniało i musiałam 
koniecznie zrobić. Pamiętam to ciasto z dzieciństwa. Bardzo je lubiłam i lubię 
do dziś. Lubię ten strzelający między zębami mak :) 
Piegusek, to ciasto babkowe z dodatkiem maku. 
Jego przygotowanie nie zajmie Wam wiele czasu. 
Po upieczeniu ciasto można posypać cukrem pudrem, polukrować, 
lub tak jak ja polać polewą czekoladową. 


Składniki:
1 kostka masła 200 g.
1 szklanka cukru 
5 jajek
2 szklanki mąki pszennej tortowej (szklanka 230 ml )
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki maku suchego 

Polewa:
30 g. śmietanki 30 %
50 g. czekolady mlecznej 

Wykonanie:
Masło pokroić na mniejsze kawałki i utrzeć z cukrem. Następnie dodać jajka 
i dalej ucierać. Wsypać mąkę i proszek do pieczenia. Ucierać jeszcze chwilę, 
żeby składniki się połączyły. 
Na koniec wsypać mak i zmiksować, żeby mak połączył się z ciastem. 
Tak przygotowane ciasto przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, 50 minut. 
Najlepiej sprawdzić patyczkiem. Jeśli jest suchy, ciasto jest gotowe. 


Po wystudzeniu ciasto udekorować polewą. 
Śmietankę podgrzać, dodać czekoladę połamaną na kawałki i mieszać, 
aż czekolada się rozpuści. 









 

4 komentarze:

  1. Koniecznie muszę wypróbować. Ciacho dzieciństwa. Wszystkiego dobrego dla Pani w Nowy Roku! Zdrówka!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Również życzę wszystkiego dobrego. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Przepysznie wygląda ten piegusek. Przyznam, że nie było jeszcze takiego w moim repertuarze. ;)

    OdpowiedzUsuń