piątek, 3 lutego 2023

Ciasto francuskie z nadzieniem.




Ciasto francuskie, a w środku ser, szynka i trochę warzyw. 
Nie wiedziałam jak to nazwać, więc jest ciasto francuskie z nadzieniem. 
Szybkie w przygotowaniu, a jakie pyszne....
Sprawdzi się na kolację, lub jako przekąska. Smakuje na ciepło i na zimno.
Pomysł nie jest mój. Wypatrzyłam to na Instagramie i musiałam wypróbować. 
Moje nadzienie jest trochę inne. Można tu trochę pokombinować. 
Do tego sos czosnkowy i niebo w gębie.....
Spróbujcie koniecznie. 


Składniki:
1 płat ciasta francuskiego 300 g.
120 g. sera żółtego 
2 garście szpinaku
3 duże plastry szynki konserwowej
kilka sztuk oliwek
1/2 mniejszej cebuli czerwonej

Dodatkowo:
jajko do posmarowania wierzchu ciasta 

Wykonanie:
Ciasto francuskie rozłożyć, najlepiej od razu na blaszce wyłożonej 
papierem do pieczenia. 

Ser zetrzeć na tarce. 
Połowę sera wyłożyć na jednej połowie ciasta. 
Pamiętajcie żeby zostawić wolne brzegi, bo trzeba później skleić ciasto. 


Na ser wyłożyć szpinak, pokrojoną cebulę, oliwki przekrojone na połówki
i pokrojoną szynkę. 


Na wierzch wyłożyć resztę sera. Nakryć drugą połową ciasta. 
Dobrze skleić brzegi. Po sklejeniu, dodatkowo docisnąć je widelcem. 


Ciasto posmarować rozmieszanym jajkiem. Wierzch delikatnie ponacinać. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni, około 30 minut. 


Po upieczeniu pokroić na mniejsze kawałki. 




Przepis w Waszym wykonaniu.







2 komentarze:

  1. Fajnie wyszła na zdjęciu ta "styrta" nadzienia. A nazwę "francuskie ciasto z nadzieniem" powinnaś zastrzec :-D
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń