wtorek, 14 lutego 2023

Kruche serduszka walentynkowe.

 


Kruche ciasteczka, pachnące masłem. To zawsze się sprawdzi. Mogą być zwykłe, 
bez dekoracji, ale mogą też być udekorowane czekoladą, co sprawi, 
że będą jeszcze pyszniejsze. 
Moje ciasteczka udekorowałam białą czekoladą i suszonymi płatkami róży, 
a to z okazji dzisiejszego święta. Tak symbolicznie na Walentynki do kawy i herbaty, 
będą takie ciasteczka. 
Życzę Wam dużo miłości na co dzień, nie tylko od święta. Jeśli jest przy nas ta jedna, 
jedyna osoba, to Walentynki są codziennie. 
Właśnie za to dziękuję mojemu mężowi...


Składniki:
300 g. mąki pszennej tortowej
4 pełne łyżki cukru pudru
160 g. masła
1 jajko

Do dekoracji:
biała czekolada
posypka cukrowa 
suszone płatki róż 

Wykonanie:
Mąkę wsypać do miski, dodać proszek do pieczenia i cukier. Wymieszać.
Następnie dodać pokrojone masło i jajko. 
Zagnieść robotem lub mikserem z hakami. Jak zacznie się kleić, 
przełożyć na stolnicę. Ponownie zagnieść i uformować z ciasta kulę. 
Zawinąć ją w folię spożywczą i schłodzić 30 minut w lodówce. 


Schłodzone ciasto przełożyć na stolnicę podsypaną mąką. Podzielić na 2 części.
Jedną część ciasta rozwałkować i wycinać foremką serduszka.


Tak samo postąpić z drugą częścią ciasta.

Wycięte ciasteczka od razu układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.


Ciasteczka piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, około 15 minut. 


Po wystudzeniu ciasteczka udekorować. 

Białą czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. 
Na garnku z gotującą wodą postawić miseczkę z połamaną na kawałki czekoladą 
(dno miseczki nie może dotykać wody). Co jakiś czas zamieszać. 
Kiedy powstanie gładka polewa dekorować ciasteczka. 
Zrobiłam to silikonowym pędzelkiem. 
Na mokrą jeszcze polewę posypać dowolną posypkę. U mnie to suszone płatki róż 
i posypka cukrowa. 
Ciasteczka są pyszne również bez dekoracji :)








2 komentarze:

  1. Ślicznie wyszło z tymi płatkami... muszę i ja sobie nasuszyć wiosną.

    OdpowiedzUsuń