sobota, 12 grudnia 2020

Kruche ciasteczka piernikowe.

 


Jedne z lepszych ciastek, jakie udało mi się zrobić. Kruche, delikatne, 
rozpływające się w ustach. Polewa czekoladowa to kropka nad i. Po prostu zestawienie 
idealne. Takie ciastka świetnie sprawdzą się na święta. Z powodzeniem możecie 
je zrobić zamiast pierniczków. Nie ma przy nich dużo pracy, a efekt na pewno 
Was zadowoli. Dzięki dodatkowi cynamonu i przyprawy do piernika, w kuchni 
podczas pieczenia unosi się cudowny zapach. Mam nadzieję, że choć trochę 
przekonałam Was do tych ciasteczek. Upieczecie i podzielcie się opinią 
w komentarzach. Jestem bardzo ciekawa czy Wam też posmakują.  
Ja w przyszłym tygodniu planuje następną porcję, bo wiem, 
że te nie dotrwają do świąt :) 


Składniki:
2 szklanki mąki pszennej tortowej
1/2 szklanki cukru
1 łyżka cukru waniliowego (miałam swojski)
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki przyprawy do piernika
1 czubata łyżeczka cynamonu
1 kostka masła (200 g.)
1 jajko

Polewa:
50 g. czekolady gorzkiej
50 g. czekolady mlecznej
4-5 łyżek mleka

Wykonanie:
Wszystkie składniki suche wsypać do miski, lub na stolnicę. Wymieszać. 
Dodać pokrojone masło i jajko. Zagnieść ręcznie, lub robotem. Jak kto woli. 
Ja ułatwiam sobie pracę robotem :) Z ciasta uformować kulę i zawinąć w folię 
spożywczą. Schłodzić około 30 minut w lodówce. 



Schłodzone ciasto wyłożyć na stolnicę podsypaną mąką i rozwałkować. 
Ja dzielę sobie ciasto na dwie części. Bo mniejsze lepiej mi się wałkuje. 
Z ciasta wycinać foremką ciasteczka. Ja tym razem zrobiłam okrągłe. 


Wycięte ciastka układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, 15 minut. 
Po wyciągnięciu z piekarnika, zostawić na blaszce do wystudzenia.


Kiedy wystygną przygotować polewę. Obie czekolady, razem z mlekiem roztopić 
w kąpieli wodnej. Miseczkę ustawić na garnku z gotującą wodą i mieszać, 
aż powstanie gładka polewa. Pamiętajcie, żeby dno miski nie dotykało wody. 
Przypominam, to za każdym razem, ale to ważne. Ponieważ polewa może się zważyć. 
Wiem, bo sprawdziłam :)



Ciepłą polewą udekorować ciastka.







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz