wtorek, 15 grudnia 2020

Babka z mlekiem skondensowanym.

 


Zostało mi mleko skondensowane słodzone i chciałam je wykorzystać. Pomyślałam, 
że zrobię ciasto. Poczytałam w internecie, bo przecież tam już wszystko jest :) 
Tak więc, poczytałam, żeby się upewnić czy coś z tego wyjdzie. Kiedyś robiłam
ciasto czekoladowe na mleku skondensowanym, ale nieslodzonym, dlatego 
tym razem też pomyślałam o cieście. Żeby nie było nudno, dodałam trochę kawy. 
Wyszło bardzo smacznie. 


Składniki:
1 kostka margaryny 250 g.
1 niepełna szklanka mleczka skondensowanego słodzonego
1 łyżka cukru waniliowego (miałam swojski)
4 jajka
2 szklanki mąki pszennej tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej
2 łyżki wody
1 łyżeczka cukru

Dodatkowo:
1 łyżka mąki

Wykonanie:
Margarynę utrzeć z mleczkiem skondensowanym i cukrem waniliowym 
na puszystą masę. Dodać jajka i zmiksować, żeby składniki się połączyły. 


Następnie wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia. Ponownie zmiksować 
do połączenia składników. 


Większą część ciasta przełożyć do keksówki, wyłożonej papierem do pieczenia. 


Kawę rozpuścić w gorącej wodzie. Dodać łyżeczkę cukru i wymieszać. 
Tak przygotowaną kawę wlać do pozostałego ciasta, dodać łyżkę mąki i wymieszać 
ręcznie lub mikserem. 
Kawowe ciasto wyłożyć na jasne ciasto. Przez środek, wzdłuż przejechać łyżką, 
Nie jest to konieczne, ale jeśli to zrobimy, to ciasto będzie ładniej wyglądać. 
Zawsze powstanie jakiś wzór, po rozkrojeniu :) 


Gotową babkę wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni 
i piec 55-60 minut. 


Po wystudzeniu, ciasto posypać cukrem pudrem. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz