wtorek, 8 grudnia 2020

Paszteciki z mięsem i kapustą.

 


Jak tam Wasze przygotowania do świąt? Ja jestem już w przedświątecznym transie :) 
Bardzo lubię ten czas. Czas przygotowań i oczekiwania. Zawsze staram się rozłożyć 
pracę tak, żeby nie robić wszystkiego na ostatnią chwilę. Jeśli chodzi o potrawy, 
to cześć z nich przygotowuję wcześniej. Oczywiście takie które mogą poczekać :) 
Między innymi paszteciki. Są już zamrożone i czekają. Paszteciki z tego ciasta, 
robię od lat. To mój ulubiony przepis. Ciasto jest bardzo smaczne, miękkie. 
Dobrze się z nim pracuje. Jest elastyczne i nie trzeba go podsypywać mąką 
przy wałkowaniu. Z farszem to jest różnie. Robię taki na jaki akurat mamy ochotę.  
Tym razem zrobiłam z mięsem i kapustą. Syn bardzo lubi. Trochę się rozpisałam, 
ale już kończę :) Sprawdźcie przepis i róbcie paszteciki. Acha...jak zrobicie, 
to piszcie w komentarzach czy smakowały. 

Składniki:
Ciasto:
1 kg mąki pszennej
1 kostka margaryny (250 g.)
100 g. drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
4 jajka
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru

Dodatkowo:
jajko do posmarowania pasztecików
mak lub sezam do posypania

Farsz:
700 g. mięsa drobiowego, miałam ćwiartki (waga po ugotowaniu i obraniu z kości)
500 g. kiszonej kapusty
1 cebula
1 mała marchewka
1 mała pietruszka
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka majeranku
sól, pieprz

Wykonanie:
Margarynę roztopić i zostawić do wystudzenia.

Ciepłe mleko wlać do miski, wkruszyć drożdże, dodać  cukier i wymieszać. 
Odstawić na około 15 minut. Następnie wsypać mąkę, dodać sól, jajka i roztopioną margarynę. Wymieszać i wyrobić, ręcznie lub robotem. 
Miskę z ciastem nakryć ściereczką i odstawić na około godzinę. 


Farsz można przygotować dzień wcześniej. Kapustę ugotować i odcisnąć, 
ale nie za mocno, żeby farsz nie był suchy. Mięso z marchewką i pietruszką, 
również ugotować. Ja wykorzystałam mięso z rosołu. Ugotowane mięso obrać 
od kości. Cebulę i czosnek podsmażyć. Można pokroić w drobną kosteczkę, i taką 
dodać do zmielonego mięsa, lub pokroić w większe kawałki i rozdrobnić razem 
z mięsem. Mięso, warzywa i kapustę zmielić, lub rozdrobnić robotem. 
Przyprawić. Ja na początek wsypuję 1/2 łyżeczki soli i 1/4 łyżeczki pieprzu. 
Później jeszcze doprawiam według swojego smaku.

Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę. Podzielić na cztery części. 


Każdą część rozwałkować wyłożyć 1/4 farszu i zawinąć. Następnie pokroić 
na mniejsze kawałki. Brzeg nasmarować jajkiem to lepiej się sklei. 





Gotowe paszteciki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch posmarować rozmieszanym jajkiem i posypać makiem, lub sezamem. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni, około 30 minut. 














1 komentarz: