wtorek, 24 kwietnia 2018

3 Bit bez pieczenia.






To ciasto chyba wszyscy dobrze znają, więc nie trzeba go specjalnie przedstawiać :)
Trzy masy przełożone herbatnikami i posypane utartą czekoladą. Pyszności :)
Na blogu nie ma jeszcze żadnego przepisu na ciasto bez pieczenia, a robi się coraz cieplej.
Nie każdy będzie miał ochotę w upały włączać piekarnik, tak jak ja :)
Mnie tam nic nie powstrzyma przed upieczeniem ciasta :) Jest sobota, ma być ciasto
i niech się wali i pali, ale ciasto będzie :)
W niedziele zawsze mam gości, dlatego każde popołudnie musi być słodkie :)
Ciasto robiłam w blaszce 24 cm. na 34 cm.
W przepisie wpisałam 3 paczki herbatników, ale z trzeciej paczki wykorzystałam
nie całą połowę. Herbatniki które kupiłam były w paczkach po 200 g.


Składniki:
3 paczki herbatników
1 puszka masy krówkowej (400 g.)
1 tabliczka czekolady gorzkiej (100 g.)

Masa budyniowa:
2 budynie śmietankowe lub waniliowe
2 łyżki cukru
2 szklanki mleka
150 g. masła

Masa śmietankowa:
500 ml. śmietanki 30%
1 łyżka cukru pudru

Wykonanie:
Budynie starannie wymieszać w 1/2 szklanki mleka. Resztę mleka zagotować z cukrem.
Do gotującego mleka wlać masę budyniową, cały czas mieszając aż masa zgęstnieje.
Odstawić do przestudzenia. Co jakiś czas przemieszać żeby nie zrobiła się skorupa.


Masło utrzeć mikserem, następnie po łyżce dodawać budyń cały czas miksując, tak
żeby masa była gładka, bez grudek.
W między czasie zetrzeć czekoladę na tarce o małych oczkach.


Puszkę z masą krówkową włożyć na 10-15 minut do gorącej wody, żeby masa
zrobiła się bardziej smarowna.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć warstwę herbatników.
Na herbatnikach rozsmarować masę krówkową.


Następnie ułożyć kolejną warstwę herbatników.


Wyłożyć masę budyniowa i na to ponownie warstwę herbatników. Lekko docisnąć.
Śmietanę ubić na sztywno z cukrem pudrem, wyłożyć na herbatniki.
Na wierzch posypać utarta czekoladę.


Gotowe ciasto wstawić na kilka godzin do lodówki. Najlepiej na całą noc.





Przepis w Waszym wykonaniu.






2 komentarze: