wtorek, 10 kwietnia 2018

Schab gotowany na kanapki.



Dziś mam dla Was przepis na pyszną domową wędlinę. Schab gotowany w foliowej
torebce do pieczenia. Pomyślicie, że to dziwne, ale zapewniam Was, że jest przepyszny.
Delikatny i soczysty. Przygotowuję ten schab już od dłuższego czasu,
a przepis znalazłam na blogu "W mojej kuchni Gotuj z Aleex"
Sposób gotowania jest odwzorowany, ale przyprawiłam po swojemu :)
Zachęcam do przygotowania takiej domowej wędliny,
zobaczycie, że nie ma porównania do tej kupnej.
Zamiast soli peklowej możecie użyć zwykłej soli, schab będzie tak samo pyszny,
tylko nie będzie miał takiego koloru.


Składniki:
1 kg. schabu bez kości
2 łyżeczki soli peklowej
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
1 łyżeczka przyprawy do mięsa wieprzowego
1 łyżeczka majeranku
2 ząbki czosnku

Dodatkowo:
torebka foliowa do pieczenia
2-3 liście laurowe
3 kulki ziela angielskiego
1 płaska łyżka soli


Wykonanie:
Czosnek przecisnąć przez praskę, natrzeć nim schab. Posypać resztą przypraw
i wetrzeć w mięso.


Schab przełożyć do pojemnika lub miski i przykryć folią spożywczą. Wstawić do
lodówki na dwie doby.

Po tym czasie schab przełożyć do torebki do pieczenia i dobrze związać.


Ja użyłam torebkę do pieczenia ryb bo jest węższa od tradycyjnej i schabik
ładnie się wpasował :)

Mięso w folii włożyć do garnka, zalać wodą tak żeby przykryła mięso.
Wsypać sól, dodać liście laurowe i ziele angielskie.
Zagotować. Gotować na wolnym gazie 40 minut od zagotowania wody.


Następnie wyłączyć gaz i zostawić mięso jeszcze na 15 minut.
Po tym czasie wyciągnąć schab z wody i wystudzić.

Po wystudzeniu najlepiej włożyć schab na kilka godzin do lodówki i dopiero kroić.






11 komentarzy:

  1. Wspaniałości,ależ bym zjadłą taką domową wędlinę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chwila, moment...
    "Mięso w folii włożyć do garnka, zalać wodą tak żeby przykryła mięso.
    Wsypać sól, dodać liście laurowe i ziele angielskie.
    Zagotować..."
    Po co ta sól i przyprawy, skoro mięso jest w plastikowej torebce??? Żeby garnek ładnie pachniał??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze trochę wody przedostanie się do woreczka. Dlatego te przyprawy.Pozdrawiam 😊

      Usuń
  3. Również przyłączam się do pytania Johna Ropera. Po co te przyprawy do wody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze do woreczka przedostanie się trochę wody. Dlatego te przyprawy.Pozdrawiam 😊

      Usuń
    2. To żeby ta ilość, która się dostanie do woreczka wpłynęła na smak mięsa - w wodzie musiałoby być po pół kilo soli, liści laurowych i ziela angielskiego ;)
      Chyba wolałbym szczelnie woreczek zawiązać, żeby nic się nie przedostało ;)
      Ale generalnie - przepis ciekawy i może wypróbuję. Dzięki :)

      Usuń
    3. Polecam, bo jest naprawdę smaczny 😊

      Usuń
  4. Super robiłem 4 dni temu i robię dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę 😊 Takie komentarze to miód na moje serce 😉

      Usuń
    2. Pysznie wyglada,zabieram sie do roboty,a czy mozna zamiast w garnku zrobic ten schabik w wolnowarze?

      Usuń
    3. Proszę spróbować. Ja zawsze robię w garnku. Nie mam wolnowaru więc nie chcę się wypowiadać, ale gdybym miała to na pewno bym spróbowała. Nie wiem tylko jaki czas gotowania.Pozdrawiam.

      Usuń