sobota, 10 lutego 2018

Piegusek na białkach.




Dziś częstuję pieguskiem :)
Zrobiłam go na białkach, które zostały mi po pączkach.
Prosty i szybki przepis, a ciasto bardzo smaczne. Wierzch ciasta posypałam cukrem
pudrem. Nie robiłam żadnej polewy, ani lukru, bo ostatnio trochę się przesłodziłam :)


Składniki:
7 białek
szczypta soli
1 szklanka cukru pudru (nie pełna)
150 g. margaryny
1 szklanka mąki
3/4 szklanki maku suchego
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropel olejku migdałowego

Wykonanie:
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, partiami wsypywać cukier
cały czas ubijając. Następnie przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, delikatnie
wymieszać. Wsypać mak, a na koniec olejek, oraz roztopioną i wystudzoną margarynę.
Zmiksować mikserem na najniższych obrotach, tylko do połączenia składników.
Tak przygotowane ciasto wylać do formy wysmarowanej margaryną i wysypanej
bułką tartą.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni 40-45 minut.

Wystudzone ciasto polać polewą lub posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz