piątek, 16 lutego 2018

Pączki z kakaowym lukrem.




Te pączki zrobiłam w tłusty czwartek. Przepis wrzucam dopiero teraz, bo pomyślałam,
że po tłustym czwartku nie będziecie już chcieli patrzeć na pączki :)
Robiłam je po raz pierwszy, ale są naprawdę pyszne. Mięciutkie i delikatne.
Zawsze robiłam pączki na maśle, a te są na oleju. Dodawałam też same żółtka, a tu
oprócz żółtek jest całe jajko. Zamiast spirytusu dodałam rum.
Spróbujcie są naprawdę bardzo smaczne :)

Składniki:
500 g. maki tortowej
50 g. drożdży
1 szklanka ciepłego mleka (250 ml.)
2 łyżki cukru + 1 łyżeczka
3 żółtka
1 jajko
1/4 szklanki oleju
1 łyżka rumu

Na lukier:
5 łyżek mleka
6-7 łyżek cukru pudru
1 łyżka kakao

Dodatkowo:
marmolada lub powidła na nadzienie

Wykonanie:
Ciepłe mleko wlać do miseczki, dodać drożdże i 1 łyżeczkę cukru.
Wymieszać żeby drożdże się rozpuściły i odstawić na 15 -20 minut.
Żółtka i jajko wbić do miski, dodać 2 łyżki cukru. Zmiksować na puszystą masę.
Do tego przesiać mąkę, dodać zaczyn drożdżowy i wymieszać mikserem z hakami.
Wlać rum i na koniec olej. Wyrobić gładkie ciasto.
Zostawić do wyrośnięcia na około godzinę.


Wyrośnięte ciasto wyłożyć na stolnicę. Delikatnie rozwałkować i szklanką wykroić
koła. Na środku każdego koła ułożyć marmoladę.


Następnie zlepiać i formować pączki, delikatnie spłaszczając.
Gotowe pączki odłożyć do wyrośnięcia. Ja układałam na blaszce wysmarowanej olejem.


Smażyć na głębokim tłuszczu z obu stron, do uzyskania złotego koloru.
Usmażone pączki układać na ręczniku papierowym, żeby odsączyć z tłuszczu.

Przygotowanie lukru:
Mleko wlać do miseczki dodać 4 łyżki cukru pudru i kakao. Mieszać, aż składniki
się połączą. Następnie dodawać po łyżce resztę cukru, cały czas mieszając do
uzyskania gładkiego lukru. Cukru może być mniej lub więcej, zależy jak
gęsty chcecie uzyskać lukier.

Przestudzone pączki polać lukrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz