wtorek, 17 maja 2022

Sernik z nutellą.

 


Dziś zapraszam na sernik. Jako miłośniczka serników byłam zachwycona 
jego smakiem. Bardzo lubię serniki i przy każdym przepisie na sernik 
o tym przypominam, a jest już trochę tych przepisów na blogu. 
Ostatnio wypatrzyłam w internecie sernik z nutellą. Trochę poczytałam, 
sprawdziłam kilka przepisów i zrobiłam. Wyszło pysznie. 
Od razu powiem, że sernik nie jest puszysty i delikatny. Jest kremowy i ciężki. 
Mimo tego, że lubię delikatniejsze serniki, ten mnie zachwycił. Kremowo czekoladowy 
smak sernika w połączeniu z miękką polewą czekoladową i orzeszkami..... poezja.
Chwilami przypomina mi w smaku Ferrero Rocher. 
Spróbujcie koniecznie i dajcie znać co myślicie. 
Ciekawa jestem czy i Wam posmakuje. 


Składniki:
Spód:
200 g. herbatników
120 g. masła

Sernik:
1 kg. dobrej jakości twarogu sernikowego (miałam w wiaderku Piątnica)
1/2 szklanki cukru
5 jajek
1 słoiczek nutelli (385 g.)
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Polewa:
80 g. śmietanki 30 %
100 g. czekolady mlecznej 

Dodatkowo:
orzechy laskowe prażone do dekoracji

Wykonanie:
Herbatniki drobno pokruszyć. Można to zrobić robotem, lub blenderem. 
Można też włożyć do wytrzymałego woreczka i rozdrobnić wałkiem do ciasta. 

Do pokruszonych ciastek wlać roztopione masło i wymieszać. 


Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć rozdrobnione herbatniki. 
Docisnąć i wyrównać. 


Na czas przygotowania masy serowej, włożyć tortownicę do lodówki.

Ser przełożyć do miski. Jeśli macie zwykły twaróg to trzeba go najpierw 
trzykrotnie zmielić. 
Do sera dodać resztę składników. 


Zmiksować wszystko razem, do połączenia składników. 
Nie za długo, żeby niepotrzebnie nie napowietrzać. 

Masę serową przełożyć na ciasteczkowy spód. 


Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 160 stopni i piec 80-90 minut.
(Pamiętajcie, że czas pieczenia może się różnić ponieważ piekarniki mają różną moc)
Następnie wyłączyć piekarnik i zostawić w nim sernik na 2 godziny. 
Po tym czasie uchylić drzwiczki i zostawić sernik jeszcze na godzinę. 
Następnie wyciągnąć i zostawić do całkowitego wystudzenia. 


Orzechy posiekać nożem. 

Kiedy sernik wystygnie przygotować polewę. 
Śmietankę podgrzać. Dodać połamaną na kawałki czekoladę i mieszać 
aż czekolada się rozpuści. 


Trzeba uważać żeby nie zagotować. 
Po ściągnięciu z gazu mieszać polewę jeszcze przez chwilę, żeby nie była zbyt ciepła. 
Następnie wylać na sernik. 

Polewa nie będzie całkiem zastygnięta i twarda. Będzie miękka jak gęsty 
sos czekoladowy. Wydaje mi się, że właśnie dzięki tej polewie całość tak dobrze smakuje.

Wierzch sernika udekorować posiekanymi orzechami. 


Sernik wstawić na około 2 godziny do lodówki. 








4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Na każdym etapie przygotowania (nie mówiąc o finale!) chciałoby się skosztować! Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń