wtorek, 22 czerwca 2021

Likier truskawkowy.

 


Pyszny, delikatny likier truskawkowy. Odkąd zrobiłam go po raz pierwszy, 
stał się moim ulubionym. Od razu powiem, że nie lubię mocnych alkoholi, a ten likier 
jest naprawdę delikatny. Prawie wcale nie czuć w nim alkoholu. Także jeśli lubicie 
mocniejsze trunki, dodajcie go więcej. Tym razem zrobiłam likier z białym rumem, 
ale wcześniej robiłam z wódką. Był tak samo pyszny. Dlatego spokojnie, 
możecie zamienić rum na wódkę. 


Składniki:
500 g. truskawek
500 ml. wody
100 g. cukru
sok z jednej cytryny ( u mnie było 50 ml.)
200 ml. białego rumu

Wykonanie:
Wodę zagotować z cukrem. Następnie odstawić do przestudzenia. 


Truskawki umyć i usunąć szypułki. Dodać do wystudzonej wody z cukrem. 
Dolać rum i wyciśnięty sok z cytryny. 


Wszystko razem dokładnie zmiksować blenderem. 
Powstały likier przelać przez gęste sitko, a następnie rozlać do wypatrzonych butelek. 



Wstawić do lodówki żeby składniki się przegryzły. 
Likier należy przechowywać w lodówce. U mnie, najdłużej stał 3 tygodnie. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz