środa, 16 czerwca 2021

Ciasto ucierane z truskawkami.




Upiekłam to ciasto na weekend, ale zniknęło już w sobotę. Zwykłe ucierane, 
a takie pyszne. Mięciutkie jak puszek. Zrobiłam z truskawkami, ponieważ trwa sezon 
i trzeba korzystać, ale można tu użyć dowolnych owoców. Powiem więcej, nawet 
bez owoców, to ciasto jest przepyszne. Czasami robię bez niczego, tylko z polewą 
czekoladową, lub cukrem pudrem.  Zawsze smakuje i zawsze się udaje. 
Jest proste w wykonaniu, a smakuje naprawdę dobrze. Spróbujcie koniecznie. 
Możecie masło zamienić na margarynę, ale od razu mówię, że z masłem to ciasto 
smakuje lepiej. Jeśli zdecydujecie się upiec dajcie znać, czy smakowało :) 
Będzie mi bardzo miło, jeśli podeślecie fotki na FB lub e-mail. 


Składniki:
250 g. masła
1 szklanka cukru
5 jajek
2 szklanki mąki pszennej tortowej
1 pełna łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki soku z cytryny
truskawki

Dodatkowo:
cukier puder do posypania ciasta

Wykonanie:
Truskawki umyć, usunąć szypułki i pokroić na połówki, większe kroiłam na ćwiartki.


Masło utrzeć z cukrem. Następnie dodać jajka i dalej ucierać, aż składniki się połączą. 
Na koniec wsypać obie mąki i proszek do pieczenia. Dodać sok z cytryny. 
Ucierać jeszcze chwilę, 
żeby ciasto było gładkie. 
Prostokątną blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej ciasto. 
Wyrównać wierzch i ułożyć truskawki. 



Tak przygotowane ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 
180 stopni i piec  40-45 minut. Czas pieczenia może się różnić, 
ponieważ każdy piekarnik piecze inaczej. 
Po wystudzeniu ciasto posypać cukrem pudrem. 







Przepis w Waszym wykonaniu.








4 komentarze:

  1. Super pulchniutkie ciasto! 👍Rozpływa się w ustach! Cieszę się, że znalazłam ten przepis 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że ciasto smakowało :)

      Usuń