wtorek, 1 czerwca 2021

Ślimaczki drożdżowe.

 


Mięciutkie jak poduszeczki, ślimaczki z ciasta drożdżowego. 
Dodatki mogą tu być według uznania. Co kto lubi, albo co akurat jest w lodówce. 
Z ciastem bardzo dobrze się pracuje. Dzięki temu, że jest w nim sporo tłuszczu, 
nie trzeba podsypywać go mąką na stolnicy. 
Gotowe ślimaczki można zamrozić i później odgrzewać w piekarniku. 
Kiedy robię ślimaczki na imprezę, to przygotowuję je dzień wcześniej, a przed 
podaniem podgrzewam w piekarniku. Są tak samo pyszne, jak zaraz po upieczeniu. 
Koniecznie musicie spróbować. Oczywiście czekam na Wasze opinie. Cieszy mnie 
każdy komentarz :) 
Ślimaczki podałam z sosem czosnkowym. Dla mnie to połączenie idealne. 
Z podanych składników zrobiłam 19 ślimaczków. 


Składniki:
1/2 szklanki ciepłej wody
1/2 łyżeczki cukru
25 g. drożdży świeżych
500 g. mąki pszennej
1 łyżeczka soli
2 jajka
1/2 szklanki oleju

Dodatki:
kilka łyżek keczupu (miałam swojski z cukinii)
1 opakowanie mini mozzarelli 150 g.
szczypiorek
1/2 papryki czerwonej
14 plastrów dowolnej szynki

Wykonanie:
Ciepła wodę wlać do miski. Wkruszyć drożdże, dodać cukier i wymieszać. 
Odstawić na 15 minut. Następnie wsypać mąkę, sól, dodać olej i jajka.


Wyrobić. Ja zrobiłam to robotem. 
Miskę z ciastem nakryć ściereczką i odstawić na około godzinę do wyrośnięcia. 


W tym czasie przygotować dodatki. Kulki mozzarelli przekroić na połówki, 
paprykę pokroić w kostkę, szczypiorek również pokroić.


Kiedy ciasto wyrośnie, przełożyć je na stolnicę i podzielić na dwie części. 
Każdą część rozwałkować na prostokąt.



Rozwałkowane ciasto posmarować keczupem, tak żeby dłuższe brzegi zostały wolne. 
Następnie ułożyć szynkę i resztę dodatków. Zwinąć w rulon i pokroić na kawałki. 



Tak przygotowane ślimaczki, układać na blasze od piekarnika, 
wyłożonej papierem do pieczenia


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 190 stopni, 30-35 minut. 














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz