środa, 7 kwietnia 2021

Sernik królewski.

 



Sernik królewski, to pyszna masa serowa pomiędzy kakaowym kruchym ciastem. 
Pamiętam jak dawno temu, kupowałam taki sernik w kartoniku, w proszku. 
Wśród moich znajomych, była wtedy na to moda....  Natomiast moja babcia, piekła
prawdziwy, swojski sernik królewski. Na wszystkie święta, czy imieniny 
u babci zawsze był ten sernik. W sumie, to piecze go do tej pory.... 
Wracając do mojego sernika, to tym razem, ubiłam całe jajka razem z cukrem. 
Ubijałam je dość długo. Częściej ubijam żółtka z cukrem, a białka osobno i na końcu 
dodaję je do masy serowej. Wtedy sernik jest bardziej pulchny, ale częściej pęka. 
Zauważyłam, że kiedy ubijam całe jajka sernik mi nie pęka. Dlatego zróbcie jak uważacie. 
Piekłam w blaszce 24 x 35. 

Składniki:
Ciasto:
3 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
1 łyżka cukru waniliowego (miałam swojski)
1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
250 g. masła, lub margaryny
1 jajko
2 żółtka (białka dodamy do sera)

Masa serowa
1 kg sera (miałam w wiaderku)
5 jajek
2 białka które zostały od ciasta
1 szklanka cukru
2 pełne łyżki mąki ziemniaczanej
50 g. masła
2 łyżki soku z cytryny

Wykonanie:
Do miski wsypać składniki sypkie, dodać pokrojone masło, jajko i żółtka. Zagnieść. 
Można to zrobić mikserem, lub robotem.  Kiedy ciasto zacznie się kleić, przełożyć
je na stolnicę. Jeśli trzeba, podsypać mąką i zagnieść gładkie ciasto. 
Podzielić je na dwie części. Jedną część zawinąć w folię spożywczą i włożyć 
do zamrażalnika.



Drugą połową ciasta, wykleić dno prostokątnej blaszki, posmarowanej margaryną 
i posypanej bułką tartą. Można też wyłożyć blaszkę papierem do pieczenia. Jak kto woli.  


Blaszkę z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni 
i podpiec około 15 minut. Tak przygotowane ciasto, zostawić do wystudzenia. 


Przygotować masę serową. 
Jeśli macie zwykły twaróg, to trzeba go dwa, lub trzy razy zmielić. 

Jajka i białka, które zostały nam od ciasta, przełożyć do miski. Dodać cukier 
i ubić na gęstą masę. Następnie dodać ser, mąkę ziemniaczaną, sok z cytryny,
 a na koniec roztopione i przestudzone masło. Wszystko zmiksować do połączenia 
składników na wolnych obrotach.


Gotową masę serową, wyłożyć na przestudzony spód. 
Na wierzch zetrzeć ciasto z zamrażalnika.



Sernik wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 160 stopni i piec 1 godzinę. 
Po tym czasie wyłączyć piekarnik i zostawić w nim sernik do wystudzenia. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz