wtorek, 23 czerwca 2020

Leniwy murzynek.





Jeśli macie ochotę na coś słodkiego, to zapraszam. Szybki, prosty murzynek, 
bez dużego nakładu pracy. Wystarczy wymieszać w misce składniki, suche i mokre. 
Przełożyć do foremki. Wstawić do piekarnika i czekać :) 
Ja zrobiłam polewę czekoladową, ale można posypać cukrem pudrem. 

Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
1 pełna łyżeczka sody oczyszczonej
4 łyżki kakao
1 łyżeczka cynamonu
2 jajka 
2 łyżki miodu
3/4 szklanki wody gazowanej
1/2 szklanki oleju
4 łyżki powideł (dałam czekośliwkę)

Polewa:
1/2 tabliczki czekolady mlecznej
2-3 łyżki mleka

Wykonanie:
Składniki sypkie wsypać do miski. Wymieszać. 



Dodać składniki mokre. Wszystko razem wymieszać, do połączenia składników. 
Ja zrobiłam to łyżką. Można też zmiksować. 



Tak przygotowane ciasto przełożyć do keksówki, wyłożonej papierem do pieczenia. 


Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, 50-55 minut.


Przygotować polewę. Czekoladę połamać na kawałki, dodać mleko. 
Rozpuścić w kąpieli wodnej. Pamiętajcie, żeby miseczka w której roztapiacie czekoladę, 
nie dotykała wody, bo czekolada może się zważyć.



Wystudzone ciasto udekorować polewą. 

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz