poniedziałek, 14 maja 2018

Ciasto ze słonecznikiem.




Przepis na to ciasto przysłała mi pani Dorota. Bardzo dziękuję, bo ciasto jest pyszne :)
Nie odwzorowałam idealnie przepisu, wprowadziłam drobne zmiany w kremie
śmietanowym. Powiem szczerze, że biszkopt też chciałam zrobić po swojemu,
ale zaryzykowałam i zrobiłam tak jak w przepisie. Trochę się bałam, bo zaskoczyła mnie
ilość mąki ziemniaczanej, aż 4 łyżki. Okazało się, że biszkopt jest cudowny, mięciutki
i delikatny. Od tej pory, to będzie mój ulubiony przepis na ciasto biszkoptowe.
Piekłam w blaszce 24 cm na 34 cm.


Składniki na biszkopt:
6 jajek
1 szklanka cukru
1 łyżka cukru waniliowego ( miałam swojski)
5 łyżek maki tortowej
4 łyżki maki ziemniczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao

Składniki na krem:
500 ml. śmietanki 30 %
250 g. serka mascarpone

Dodatkowo:
1 puszka masy krówkowej
1 niepełna szklanka słonecznika

Wykonanie:

Biszkopt:
Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Wsypać
obie mąki, proszek do pieczenia i kakao. Zmiksować na najniższych obrotach
miksera do połączenia składników.
Wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.


Piec w temperaturze 170 stopni 25-30 minut.

Krem:
Śmietanę ubić, kiedy będzie już gęsta i kremowa dodać mascarpone. Zmiksować do
połączenia składników.

Masę krówkową wstawić do rondelka z gorącą wodą, żeby zrobiła się bardziej
smarowna.

Słonecznik uprażyć na suchej patelni.

Wystudzony biszkopt przekroić wzdłuż na pół. Na jedną część wyłożyć masę śmietanową.


Przykryć drugą częścią ciasta. Lekko docisnąć.
Na wierzch biszkoptu rozsmarować masę krówkową. Następnie posypać uprażonym
słonecznikiem.


Ciasto wstawić na kilka godzin do lodówki, najlepiej na całą noc.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz