środa, 23 maja 2018

Racuchy drożdżowe.





Tych racuchów nie muszę przedstawiać. Wszyscy bardzo dobrze je znają i kochają :)
Robiły je nasze babcie, cudowny smak dzieciństwa. Nie ma przy nich wiele pracy,
są mięciutkie i puszyste. Dzieciaki je uwielbiają. Czego chcieć więcej.

Składniki:
3 szklanki mąki
3 łyżki cukru
50 g. drożdży
1 jajko
1,5 szklanki ciepłego mleka

Dodatkowo:
olej do smażenia
cukier puder do posypania

Wykonanie:
Mąkę wsypać do miski, zrobić dołek. Wsypać cukier, na cukier pokruszyć drożdże.

.
Zalać 1/2 szklanki ciepłego mleka, zamieszać i odstawić na około 15 minut.


Następnie dodać jajko i resztę mleka. Wszystko dokładnie wyrobić łyżką lub
mikserem z hakami. Przykryć ściereczką i odstawić na około godzinę do wyrośnięcia.


Na patelni rozgrzać olej. Nakładać łyżką racuchy i piec na małym ogniu kilka minut,
z obu stron na złoty kolor.
Ja użyłam dwóch łyżek, jedną nabierałam ciasto, a drugą pomagałam sobie
wykładać ciasto na patelnię.
Do małej miseczki nalałam trochę oleju i maczałam łyżkę przed nabraniem
porcji ciasta, wtedy łatwiej odchodzi od łyżki.

Gotowe racuchy posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz