czwartek, 18 stycznia 2018

Domowe placki tortilla.






Dziś chciałabym Was zachęcić do zrobienia placków tortilla.
Wiem, że wygodniej jest kupić w sklepie, ale samodzielne zrobienie takich placków
jest, po pierwsze - dużo tańsze, po drugie - wiecie co jecie, a po trzecie - macie
satysfakcję, że zrobiliście je sami :)
Gwarantuję, że są naprawdę proste w przygotowaniu.
Namówiłam Was? Kto robi?
Nie długo pokażę Wam jak robię tortille z kurczakiem i warzywami, oraz
przekąski z tortilli.


Składniki:
7 i 1/2 łyżki mąki pszennej
szczypta soli
1/2 szklanki gorącej wody
2 łyżki oleju

Wykonanie:
Mąkę wsypać do miski, dodać sól, wodę i na końcu olej. Wymieszać łyżką.
Następnie zagnieść na gładkie, elastyczne ciasto.
Uformować kulę i umieścić w misce.


Przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut, żeby ciasto odpoczęło.
Następnie przełożyć je na stolnicę obsypaną mąka i podzielić na 4 części.


Z każdej części uformować kulę.


Każdą kulę rozwałkować na cienki placek.


Placki usmażyć na suchej, gorącej patelni. Około 1 minuta z każdej strony.

Gotowe placki układać na talerzu, przekładając ręcznikiem papierowym, lub
folią aluminiową.
Ja przekładałam ręcznikiem papierowym bo korzystałam z nich od razu, ale jeśli
chcecie zostawić placki na później to przekładajcie je folią aluminiową. Wtedy nie obeschną.
Może tez być folia spożywcza, ważne żeby placki nie odparowały bo zrobią się suche
i nie będzie można ich zwijać.






2 komentarze:

  1. Aż wstyd się przyznać ale zawsze kupowałam gotowe placki ;) Czas spróbować zrobić samemu !

    OdpowiedzUsuń