poniedziałek, 8 stycznia 2018

Piernik na piwie.




Piernik z przepisu Ewy Wachowicz. Jest smaczny, ale nie jest bardzo miękki.
Jego zaletą jest to, że może stać nawet 4 tygodnie.
Delikatnie zmodyfikowałam przepis, ale to już u mnie norma:)
Z tej porcji składników wychodzą dwie keksówki.
Żeby było urozmaicenie jeden zrobiłam z lukrem, a drugi z polewą kakaową.
Dla każdego coś dobrego. :)

Składniki:
1 i 1/2 szklanki cukru
150 g. masła
6 jajek
5 szklanek mąki
1 łyżeczka sody
1 opakowanie przyprawy do piernika
1 szklanka ciemnego piwa (ja dodałam KARMI)
350 g. miodu
1 łyżeczka kakao
szczypta soli do białek


Wykonanie:
Masło utrzeć z cukrem, dodać żółtka, oraz mąkę z sodą i przyprawą
do piernika. Dolać piwo i miód. Wymieszać mikserem na średnich obrotach.
Białka ubić na sztywno ze szczypta soli. Delikatnie wmieszać do ciasta.
Tak przygotowane ciasto przełożyć do dwóch keksówek.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni 1 godzinę i 10 minut.


Po wystudzeniu polać polewą lub lukrem.

Polewa kakaowa:
100 g. masła lub margaryny
4 łyżki cukru pudru
2 łyżki kakao
2 łyżki mleka

Wszystkie składniki wymieszać w rondelku, do rozpuszczenia.
Ciepłą polewą polać piernik.

Lukier:
sok z 1/2 cytryny
1-2 łyżki wody
cukier puder

Sok z wodą wlać do miseczki. Dodawać cukier, aż lukier będzie gęsty.
Dokładnie rozmieszać do rozpuszczenia cukru, żeby nie było grudek.
Nie podaję ilości cukru bo to zależy ile jest soku.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz