środa, 1 marca 2023

Ser żółty smażony.

 



Ser smażony, najlepszy oczywiście w Czechach. Jednak szybko i prosto możecie 
przyrządzić go w domu. Chrupiąca panierka, a w środku miękki, ciągnący się ser. 
Podany z frytkami, lub talarkami i surówką, to szybkie i proste danie obiadowe. 
Pamiętajcie tylko, żeby nie był to, zbyt miękki ser. Najlepszy jak dla mnie, 
jest gouda i edamski.
Ser podałam na obiad, dlatego zrobiłam duże plastry. Można zrobić mniejsze
kawałki i podać jako przekąskę. 
Podaję składniki dla dwóch osób. 

Składniki:
2 grube plastry (1-1,5 cm) sera żółtego twardego 
2 jajka
mąka
bułka tarta
sól, pieprz

Dodatkowo:
olej do smażenia

Wykonanie:
Ser do smażenia powinien być twardy, bez dziur. 
U mnie najlepiej się sprawdza gouda, lub edamski. 
Wiem, że się powtarzam, ale nie każdy czyta wstęp :) 


Jajka wbić do miski, przyprawić solą i pieprzem. Roztrzepać widelcem.
Mąkę i bułkę tartą wyłożyć na osobne talerzyki.
 
Plastry sera panierować kolejno w mące, jajku i bułce tartej, a następnie ponownie 
w jajku i bułce tartej. 
Panierka powinna być podwójna, żeby ser jak najmniej wypływał ze środka. 

Na głębszej patelni rozgrzać sporą ilość oleju. 
Smażyć ser z obu stron na złoty kolor, na niewielkim gazie. 
W sumie 4-5 minut.


Po usmażeniu odsączyć ser na ręczniku papierowym. 

Podawać na ciepło. 






2 komentarze:

  1. No fakt, to jest pyszne. Na szczęście nie muszę żyć z licznikiem kalorii, więc gdy tylko jestem w Rymanowie Zdroju, to zawsze zapodajemy sobie taki ser (bo tam jest najlepszy, jaki jadłam. Właścicielka "Zacisza" zdradziła mi, jaki to gatunek: Morski!). Buzia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz.... To ja teraz zrobię Morski :)

      Usuń