środa, 11 sierpnia 2021

Pizza inaczej - gwiazda drożdżowa.

 


Takie cudo wypatrzyłam ostatnio u Asi na blogu Słodko Słodka
Nie dość, że fajnie wygląda, to smakuje obłędnie. Ciasto zrobiłam po swojemu, 
dodatki też trochę inne. Takie jak lubimy. Tu akurat można dowolnie kombinować. 
Jak to przy pizzy.  
Nie wiem czy wiecie, ale  moja rodzinka to najwięksi fani 
pizzy jakich znam. Dlatego kiedy zobaczyłam tę "pizzę inaczej" wiedziałam, 
że na pewno ją zrobię. Zrobiłam..... i będę robić częściej. 
Na blogu Asi znajdziecie filmik z dokładnymi instrukcjami, jak zrobić taką pizzę. 
Wyżej zostawiłam link do jej bloga. 
Moja nazwa tej pizzy, to gwiazda drożdżowa. Kiedy zobaczyłam ją po raz pierwszy, 
od razu tak mi się skojarzyło i tak zostało.  U Asi to pizza na pięć rogów :) 
Jak zwał, tak zwał. W każdym bądź razie, jest pyszna :)


Składniki:
Ciasto:
220 g. ciepłej wody
20 g. drożdży
1/2 łyżeczki cukru
400 g. mąki, typ 00
1 łyżeczka soli
4 łyżki oliwy z oliwek

Sos pomidorowy:
3 łyżeczki keczupu (miałam swojski)
1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka oregano
1 mały ząbek czosnku
sól, pieprz

Dodatki:
1 serek Almette 150 g. (miałam ze szczypiorkiem)
1 kulka mozzarelli 
150 g. sera żółtego (użyłam sera Gouda)
6 plastrów salami
1/2 cebuli
2 pieczarki
4 marynowane papryczki pepperoni
10 oliwek
10 pomidorków koktajlowych
garść świeżego szpinaku


Wykonanie:
Ciepłą wodę wlać do miski. Dodać drożdże i cukier. Wymieszać i odstawić na 15 minut.
Po tym czasie wsypać mąkę, sól i wlać olej.
Wyrobić robotem, lub mikserem z hakami. Miskę z ciastem nakryć ściereczką 
i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę. 


Kiedy ciasto rośnie. Przygotować sos pomidorowy. 
Składniki na sos włożyć do miseczki i wymieszać. 
Przygotować też inne dodatki. Pieczarki i cebulę pokroić w cienkie plasterki. 
Resztę warzyw pokroić na mniejsze kawałki. Mozzarellę w plastry.  
Salami  miałam w plastrach, więc pokroiłam na cztery części. 
Ser żółty zetrzeć na tarce. 

Kiedy ciasto wyrośnie, przełożyć je na stolnicę. Ułożyć na papierze do pieczenia 
i rozwałkować na koło, takiej wielkości, żeby zmieściło się na blaszce od piekarnika. 


Następnie naciąć radełkiem w pięciu miejscach, nie do końca. 
Na każdy kawałek nałożyć serek Almette i rozsmarować. 


Na serek wyłożyć dodatki i posypać serem żółtym. 


Następnie każdy kawałek złapać za dwa końce i skleić. 


Kiedy wszystkie rogi są zlepione na środek ciasta, wyłożyć sos pomidorowy i posypać serem żółtym. 



Na ser wyłożyć dodatki. Na wierzchu ułożyć mozzarellę i szpinak. 


Tak przygotowaną gwiazdę, wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 
220 stopni i piec 20 minut.

Podawać na ciepło. 







Gwiazda drożdżowa w wykonaniu Dorotki. 


A tu w wykonaniu Karola.





2 komentarze:

  1. Pizza pyszna,chociaż musiałam trochę zmienić składniki farszu ze względu na mojego niejadka.Pomysł podania pizzy jako gwiazdy też zaciekawił (przynajmniej u mnie).
    Naprawdę super, napewno wrócę do przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł faktycznie fajny. Jak zobaczyłam ją u Asi, to musiałam wypróbować. Bardzo nam smakowało, dlatego przepis podaję dalej 😊 Cieszę się, że Wam też smakowało.

      Usuń