czwartek, 4 lutego 2021

Rogaliki na wodzie gazowanej.

 



Wczoraj rano przy kawce, przeglądałam Facebooka i natknęłam się 
na bardzo ciekawe rogaliki. Do przygotowania ciasta wystarczy woda gazowana, 
olej i mąka. Byłam tak ciekawa smaku, że poszłam do kuchni i zaczęłam działać :)
Ciasto fajnie się zagniotło i dobrze się z nim pracowało. Rogaliki wyszły smaczne, 
dlatego przepis podaję dalej.
Oryginalny przepis znajdziecie u Asi na blogu, Słodko Słodka
Jest to jeden z moich ulubionych blogów, dlatego nie bałam się, że coś będzie nie tak :) 
Zrobiłam i polecam. Wypróbujcie koniecznie ten przepis i dajcie znać jak wyszło.  


Składniki:
1/2 szklanki wody gazowanej
1/2 szklanki oleju
2 czubate szklanki mąki pszennej tortowej

Dodatkowo:
powidła, lub gęsty dżem (u mnie swojski dżem czereśniowy)
cukier puder do posypania rogalików

Wykonanie:
Do miski wlać wodę gazowaną i olej. Dodać mąkę i wymieszać, a następnie 
zagnieść gładkie ciasto. Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i schłodzić 
w lodówce przez pół godziny.


Po tym czasie, ciasto przełożyć na stolnicę podsypaną mąką. Podzielić na dwie części. 
Każdą część rozwałkować na koło. Posmarować dżemem i podzielić na 12 trójkątów. 



Każdy trójkąt zawinąć w rogalik. Tak przygotowane rogaliki układać na blaszce 
wyłożonej papierem do pieczenia.


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, 30-35 minut.


Jeszcze ciepłe rogaliki posypać cukrem pudrem.





 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz