piątek, 15 stycznia 2021

Domowe chlebki pita.

 


Dziś mam dla Was przepis na domowe chlebki pita. Wystarczy je rozciąć, do środka 
włożyć kurczaka i ulubione warzywa, polać ulubionym sosem i gotowe. 
Kiedyś kupowało się takie pity w budkach na mieście. Teraz możecie je zrobić 
sami w domu. To dobra wiadomość, bo ja na przykład lubię pitę, a bywało, 
że nie kupowałam tylko dlatego, że zawsze się ubrudziłam, uchlapałam sosem. 
Teraz można ją zjeść na spokojnie w domowym zaciszu, a co najważniejsze 
wiemy co jemy. 


Składniki:
1 szklanka ciepłej wody
1 płaska łyżeczka cukru
20 g. drożdży
3 szklanki mąki pszennej typ 650
1 łyżeczka soli
4 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:
Ciepłą wodę wlać do miski, dodać cukier i wkruszyć drożdże. 
Wymieszać i odstawić na 10-15 minut. Następnie wsypać mąkę, sól i dodać oliwę. 
Wyrobić gładkie, elastyczne ciasto. Ja zrobiłam to robotem. 
Miskę z ciastem nakryć ściereczką i odstawić na godzinę do wyrośnięcia. 



Wyrośnięte ciasto, przełożyć na stolnicę podsypaną mąką. Uderzyć pięścią, 
żeby odgazować ciasto. Następnie podzielić je na 6 części. 



Każdą część ciasta rozwałkować i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.



Nakryć ściereczką i zostawić na 10-15 minut do napuszenia. 
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 220 stopni, 15 minut. 
Po upieczeniu wystudzić na kratce. 







2 komentarze:

  1. Rewelacyjne!!!

    A jaka grubość rozwałkowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rizwałkowałam dość cienko, jakieś 0,5 centymetra. Powinny być cienkie wtedy wyjdą cienkie ścianki po upieczeniu.

      Usuń