poniedziałek, 23 listopada 2020

Kotlety mielone, drobiowo pieczarkowe.

 


Ostatnio na obiad wymyśliłam takie kotlety. Powiem Wam, że często mam problem, 
co zrobić na obiad. Też tak macie? Nie chcę, żeby za często dania się powtarzały. 
Od czasu do czasu, robię drobiowe mielone, tym razem też tak miało być. 
Miały być mielone z piersi kurczaka, ale pomyślałem, że pierś i pieczarki zawsze 
dobrze razem smakują. Połączyłam je więc w mielonym. Wyszło bardzo smacznie. 
Wpisuję na stałe do naszego menu :)
Myślę, że można by to zrobić też w formie pulpecików w sosie. Za jakiś czas wypróbuję 
i na pewno podzielę się z Wami przepisem. Póki co, zapraszam na kotlety :)


Składniki:
1 pierś kurczaka 350 g
150 g. pieczarek
1/2 cebuli
1 bułka kajzerka
1 jajko
sól, pieprz
majeranek
papryka słodka i ostra

Dodatkowo:
masło do smażenia pieczarek
bułka tarta do obtoczenia kotletów
olej do smażenia kotletów

Wykonanie:
Pierś zmielić. Pieczarki zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. 
Cebulę pokroić w kosteczkę i podsmażyć na maśle. Dodać pieczarki. 
Przyprawić solą i pieprzem. Smażyć kilka minut. 


Następnie, pieczarki z cebulą dodać do mięsa. Wbić jajko i dodać namoczoną w wodzie 
i odciśniętą bułkę. Na koniec dodać przyprawy. Wszystko razem wymieszać i wyrobić. 


Formować kotlety i obtoczyć je w bułce tartej. 


Na patelni rozgrzać olej. Smażyć kotlety po kilka minut z każdej strony 
na małym gazie. W sumie smażyłam około 20 minut.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz