wtorek, 3 listopada 2020

Ciasto kakaowe z czekoladą.

 


Dostałam kiedyś od szwagra,  małą blaszkę do pieczenia. Powiem Wam, że jest to 
świetna sprawa. Czasami zechce nam się ciasta, a nie spodziewamy się gości. 
Wtedy taka blaszka jest akurat. Ciasto które upiekłam, jest właśnie na taką blaszkę. 
Robi się je, prosto i szybko. Wystarczy wymieszać składniki suche i mokre. 
Na koniec dodać czekoladę, lub nie. Bez czekolady też będzie smaczne :)
Ja dodałam czekoladę z orzechami. Fajnie się to razem skomponowało. 
Piekłam w blaszce 27x18.


Składniki:
1 i 1/3 szklanki mąki 
3/4 szklanki słodkiego kakao lub czekolady w proszku (miałam czekoladę Milka)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 czubata łyżka cukru
2 jajka
1/2 szklanki oleju 
1/3 szklanki mleka
100 g. czekolady deserowej (miałam z orzechami)

Wykonanie:
Czekoladę drobno posiekać nożem.
Do miski wsypać mąkę, kakao, cukier i proszek do pieczenia. Wymieszać. 
Dodać jajka, olej i mleko. Wszystko zmiksować na gładką masę. 
Na koniec wsypać posiekaną wcześniej czekoladę. Wymieszać łyżką. 


Tak przygotowane ciasto, przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, 30-35 minut.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz