piątek, 22 listopada 2019

Ciasteczka orzechowe na białkach.




Kolejna pyszna propozycja na wykorzystanie białek.
Na bazie kokosanek, zrobiłam ciasteczka orzechowe.
Zamiast wiórek kokosowych, dodałam drobno posiekane, orzechy włoskie.
Mam ich mały zapas :)  Miałam też, zamrożone białka i tak dopasowałam,
jedno do drugiego :) Wykorzystałam, że nie muszę sama dłubać orzechów,
bo mąż chętnie robi to za mnie :) Nic, tylko piec ciasteczka :)


Składniki:
3 białka
szczypta soli
2/3 szklanki cukru
1 pełna szklanka orzechów włoskich
50 g. masła
3 łyżki wiórek kokosowych

Wykonanie:
Masło roztopić w rondelku. Zostawić do wystudzenia.


Orzechy drobno posiekać, wsypać do wystudzonego masła.
Dodać wiórki kokosowe. Wymieszać.


Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Następnie powoli dodawać cukier,
cały czas ubijając.


Kiedy masa będzie gęsta i lśniąca, dodawać po łyżce orzechy z masłem.
Po każdym dodaniu orzechów, delikatnie wymieszać łyżką.


Gotową masę wykładać łyżka na blaszkę, wyłożoną papierem do pieczenia,
tworząc okrągłe ciastka.


Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni 15-20 minut.
Ściągać z blaszki po wystudzeniu, bo dopiero wtedy twardnieją.
Przechowywać w puszcze.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz