wtorek, 9 kwietnia 2019

Babka Inka.





Ostatnio w internecie natknęłam się na babkę z dodatkiem kawy Inki.
Od razu miałam ochotę spróbować. Nie chciałam, żeby moja babka była taka sama.
Zrobiłam po swojemu. Bazę zrobiłam na babkę piaskową, a do jednej części,
dodałam kawę Inkę. Żeby dopełnić całości zrobiłam tez lukier z dodatkiem Inki :)
Wyszło całkiem smacznie.
Zbliżają się święta wielkanocne, więc myślę, że ten przepis, może Wam się przydać.
Spróbujcie i dajcie znać czy smakowało :)

Składniki:
5 jajek
1 szklanka cukru
1 szklanka maki pszennej
1 szklanka maki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
200 g. margaryny
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
3 łyżki mleka
2 pełne łyżki kawy Inki

Lukier:
1 łyżka kawy Inki
3-4 łyżki cukru pudru
2 łyżki mleka

Wykonanie:
Margarynę roztopić. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę.
Wsypać obie mąki i proszek do pieczenia. Zmiksować na niskich obrotach.
Dodać ekstrakt waniliowy i porcjami wlewać roztopioną margarynę, cały czas
miksując. Część ciasta, wyłożyć do formy na babkę, wysmarowanej margaryną
i posypanej bułką tartą. Kawę Inkę wymieszać z mlekiem i wlać do pozostałego
ciasta. Wymieszać łyżką i przełożyć do formy, na jasne ciasto.


Piec w temperaturze 150 stopni z termoobiegiem, około godzinę.



Przygotować lukier. Cukier z kawą wymieszać w miseczce. Dodać mleko i wymieszać
na gładka masę. Udekorować babkę.







2 komentarze: