środa, 17 kwietnia 2019

Kakaowa rolada bezowa z bananami.



Miałam zamrożone białka i zrobiłam roladę bezową. W sumie to miała być zwykła
biała rolada, ale pod wpływem chwili powstała kakaowa z bananami :)
Podczas ubijania białek pomyślałam, że dodam kakao. Natomiast kiedy nakładałam
krem, w oczy rzuciły mi się banany. Pokroiłam je w plastry i ułożyłam na kremie.
Wyszło smacznie :) Zapisuję przepis, ponieważ będę chciała do niego wracać.
Wam również polecam. Spróbujcie.
Rolada bezowa, najlepiej smakuje w dniu przygotowania, po około dwóch 
godzinach  w lodówce.


Składniki:
Beza:
6 białek
szczypta soli
1 szklanka cukru
1 płaska łyżka maki ziemniaczanej
1 łyżka kakao
1 łyżka soku z cytryny

Krem:
250 g. śmietanki 30 %
250 g. serka mascarpone
1 łyżka cukru waniliowego ( miałam swojski)
1 łyżeczka żelatyny
3 łyżki ciepłej wody
2 banany

Dodatkowo:
cukier puder

Wykonanie:
Białka ubić ze szczyptą soli. Następnie, po trochu wsypywać cukier, cały czas ubijając.
Kiedy masa będzie gęsta i szklista dodać make, kakao i sok z cytryny.


Wymieszać łyżką.
Gotową masę wyłożyć na blaszkę od piekarnika, wyłożoną papierem do pieczenia.
Rozsmarować.


 Piec w temperaturze 180 stopni, 10 minut. Następnie zmniejszyć temperaturę
do 140 stopni i piec jeszcze 20-25 minut.

Wyciągnąć z piekarnika i odczekać około 10 minut. Następnie bezę przełożyć
na ściereczkę posypaną cukrem pudrem. Górną częścią do dołu, tak żeby papier
znalazł się u góry. Delikatnie oderwać papier.

Zostawić do całkowitego przestudzenia. W tym czasie przygotować krem.
Żelatynę rozpuścić w ciepłej wodzie.
Śmietanę ubić. Pod koniec ubijania dodać cukier, następnie serek.
Zmiksować, tylko do połączenia składników. Łyżkę masy dodać do żelatyny
i wymieszać. Następnie wlać żelatynę do masy i jeszcze raz zmiksować.

Gotową masę, wyłożyć na roladę. Rozsmarować. Banany pokroić w plastry
i ułożyć na masie śmietanowej. U mnie, banany przykryły trochę więcej
niż połowę rolady.


Zawinąć roladę. Następnie, owinąć w folie aluminiową i schłodzić w lodówce
około dwie godziny. Ja po zawinięciu przekroiłam roladę na pół i dopiero
zawinęłam w folię. Łatwiej wtedy umieścić w lodówce.



Przed podaniem, posypać cukrem pudrem.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz