wtorek, 11 maja 2021

Bułki pszenne na maślance.

 


Znowu wykombinowałam nowe bułki. Została mi maślanka, więc dodałam ją właśnie 
do bułek.Wyszły mięciutkie i smaczne. Robiłam już dwa razy i na pewno jeszcze 
nieraz zrobię. Dlatego zapisuję przepis, żebym o nich nie zapomniała :) 
Jeśli macie akurat w lodówce maślankę, to wypróbujcie ten przepis. To naprawdę 
nic trudnego, a radość ze swojskiego pieczywa bezcenna. 


Składniki:
1/2 szklanki ciepłej wody
25 g. drożdży
1/2 łyżeczki cukru
500 g. mąki pszennej
1 łyżeczka soli
1 szklanka maślanki
5 łyżek oleju

Wykonanie:
Ciepła wodę wlać do miski, dodać drożdże i cukier. Wymieszać i odstawić 
na 15 minut. Następnie wsypać mąkę i sól. Wlać maślankę i olej. Wyrobić. 
Ja zrobiłam to robotem. 
Miskę z ciastem nakryć ściereczką i zostawić na minimum 30 minut do wyrośnięcia. 


Po tym czasie, ciasto przełożyć na stolnicę. Jeśli trzeba, podsypać mąką. 
Następnie podzielić ciasto na 9 części. Z każdej części uformować bułkę. 



Gotowe bułki układać na blasze od piekarnika, wyłożonej papierem do pieczenia. 
Zostawić na 10-15 minut do napuszenia. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni, około 30 minut. 






2 komentarze: