sobota, 14 marca 2020

Sernik z brzoskwiniami.






Jest weekend, a to oznacza, że trzeba upiec coś słodkiego do niedzielnej kawki :)
Przynajmniej u nas w domu,  nie ma weekendu, bez domowego ciasta.
Tym razem, pyszny sernik z brzoskwiniami. Myślę, że ten przepis, spokojnie
możecie wykorzystać na święta. Ja robiłam w zeszłym tygodniu.
Dziś mam w planach jakąś babkę, albo babeczki. Jeszcze nie wiem,
ale na pewno coś wykombinuję.


Składniki :
3 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
1 łyżka cukru waniliowego (miałam swojski)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 kostka margaryny
2 jajka

Ser:
1 kg sera na sernik (użyłam Mój ulubiony z Wielunia)
100 g. masła
1 szklanka cukru
8 jajek
2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
1 puszka brzoskwiń

Wykonanie:
Do miski wsypać składniki sypkie. Wymieszać. Dodać pokrojoną margarynę.
Rozgnieść palcami, jak na kruszonkę. Dodać jajka.


Zagnieść, ale tylko do momentu, kiedy zacznie się kleić.
Ciasto nie powinno być zawarte, tylko jak mokra kruszonka.
2/3 ciasta, wyłożyć na blaszkę, posmarowaną margaryną i posypaną bułką tartą.
Delikatnie docisnąć.


Brzoskwinie odsączyć na sitku i pokroić w kostkę.
Przygotować ser. Masło utrzeć z cukrem, dodając po kolei żółtka.
(Białka wbić do osobnej miski.) Następnie dodać ser. Zmiksować na jednolitą masę.
Dodać mąkę i zmiksować do połączenia składników.
Białka ubić na sztywną pianę. Dodać do masy serowej w dwóch, trzech porcjach.



Wymieszać łyżką. Tak przygotowaną masę serową, wyłożyć na ciasto.


Na serze ułożyć brzoskwinie, lekko docisnąć.


Wierzch posypać pozostałym ciastem.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni i piec, 1 godzinę.
Po tym czasie, wyłączyć piekarnik i zostawić w nim sernik, do wystudzenia.
Po dwóch, trzech godzinach, uchylić piekarnik.


Przed podaniem, posypać cukrem pudrem.











2 komentarze:

  1. Pysznie wygląda, i pytanie mam, na jaką blachę ten przepis, bo sernik wygląda na wysoki😃 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń