piątek, 2 czerwca 2017

Gołąbki bez zawijania.



Smaczna odmiana od zwykłych gołąbków.
Ja osobiście wolę tradycyjne i najbardziej lubię kapustę.
Mój syn z kolei na odwrót, zawsze odrzuca kapustę, a takie gołąbki
zjada w całości. Nie przeszkadza mu kapusta która znajduje się w środku :)


Składniki:
1/2 kg mięsa zmielonego ( ja miałam szynkę)
3/4 szklanki ryżu ugotowanego na pół twardo
1/2 główki małej kapusty
1 cebula
1 jajko
500 ml bulionu
250 ml przecieru pomidorowego (ja miałam swojski, ale może być z kartonika)
przyprawy (sól, pieprz, bazylia,majeranek, papryka słodka, czosnek granulowany)
olej do smażenia


Wykonanie:
Mięso włożyć do miski, wymieszać z ryżem ugotowanym na półtwardo.
Kapustę pokroić dość drobno, zalać wrzątkiem. Przecedzić na sitku i dodać
do mięsa. Cebulę pokroić w kostkę, podsmażyć i również dodać do mięsa.
Wszystko wymieszać, dodać jajko, sól, pieprz, majeranek, paprykę i czosnek
granulowany. Wyrobić ręką.
Formować gołąbki. Gotowe podsmażyć na gorącym oleju, po kilka
minut z każdej strony.


Bulion wymieszać z przecierem przyprawić bazylią, papryką, czosnkiem granulowanym,
sola i pieprzem. Przyprawy według uznania jak kto lubi.
Gotowym sosem zalać gołąbki i dusić pod przykryciem na małym ogniu
około godziny. Ja dusiłam 50 minut.



Sos możecie zagęścić mąką, jeśli lubicie.
Z tej porcji wyszło mi 10 gołąbków.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz