wtorek, 25 sierpnia 2020

Sernik czekoladowy.




Dawno nie robiłam sernika. Tym razem czekoladowy, bo miałam ochotę na coś innego. 
Powiem szczerze, że najbardziej lubię tradycyjny, ale ten też jest całkiem smaczny. 
Na spód zrobiłam cienki biszkopt kakaowy, który bardzo fajnie się komponuje 
z czekoladową masą serową. Wierzch udekorowałam czekoladą mleczną.
Spróbujcie koniecznie i dajcie znać czy smakowało :) Mój syn stwierdził, że dla niego 
za mało słodki. Dla mnie jest w sam raz. Ciekawa jestem Waszej opinii.


Biszkopt:
2 jajka
szczypta soli
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki pszennej tortowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 pełna łyżka kakao

Masa serowa:
1 kg. twarogu 
5 jajek
1 czubata szklanka cukru 
1 budyń czekoladowy
2 czekolady gorzkie
50 g. masła
100 g. śmietanki 30 %

Polewa:
50 g. czekolady mlecznej
1 łyżka mleka

Wykonanie:
Białka ubić z cukrem i szczyptą soli.
Następnie dodać żółtka. Jeszcze chwilę ubijać. Na koniec dodać mąkę, kakao 
i proszek do pieczenia. Wymieszać, do połączenia składników. 
Tak przygotowane ciasto, wylać na blaszkę wysmarowaną margaryną 
i posypaną bułką tartą. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 175 stopni, około 20 minut. 
Upieczony biszkopt zostawić do wystudzenia.


Przygotować masę serową.
Twaróg zmielić trzykrotnie.

Czekoladę połamać i włożyć do rondelka. Dodać masło i śmietankę. 
Podgrzać i mieszać do rozpuszczenia składników. 
Kiedy powstanie jednolita masa, wyłączyć gaz. Odstawić do przestudzenia.


Do zmielonego twarogu dodać żółtka i cukier. Zmiksować. Następnie wsypać budyń, 
ponownie zmiksować. Na koniec wlać masę czekoladową i jeszcze raz zmiksować 
do połączenia składników. Białka ubić ze szczyptą soli. 
Dodać do masy serowej i delikatnie wymieszać łyżką.


Gotową masę serową, wyłożyć na przestudzony biszkopt. Wyrównać powierzchnię. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 160 stopni, około 1 godzinę.
Po tym czasie, wyłączyć piekarnik i zostawić w nim sernik do przestudzenia.
Ja zostawiam na godzinę w zamkniętym piekarniku, następnie delikatnie go uchylam 
i zostawiam sernik do wystudzenia. 

Składniki polewy rozpuścić w kąpieli wodnej. 
Pamiętajcie, żeby dno miseczki nie dotykało wody. 
Na wystudzonym serniku zrobić esy floresy z polewy :) 


















2 komentarze: