czwartek, 19 października 2017

Pierogi z piekarnika.



Kolejny sposób na to, jak wykorzystać mięso z rosołu :)
Tym razem proponuje Wam takie pierożki.
Farsz powstał automatycznie. Mięso z rosołu, pieczarki, cebulka i ser.
Ciasto jest zwykłe pierogowe.
Kształt zrobiłam okrągły, bo takie bardziej mi się podobają:)
Farsz może być dowolny, jak kto lubi.

Składniki na ciasto:
2 i 1/2 szklanki maki
1 szklanka gorącej wody
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju

Z podanych składników zagnieść gładkie ciasto. Przykryć ściereczką i zostawić
na 10 -15 minut żeby odpoczęło.

Składniki na farsz:
400 g. mięsa  z rosołu
200 g. pieczarek
2 średnie cebule
100 g. sera żółtego
5 łyżek śmietanki kremówki
sól, pieprz czosnek granulowany

Dodatkowo:
Jajko do posmarowania pierogów.

Mięso zmielić. Cebule pokroić w kostkę i podsmażyć. Pieczarki zetrzeć na tarce
o dużych oczkach i dodać do cebuli. Doprawić solą i pieprzem, smażyć jeszcze chwilę.
Ser zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Wszystkie składniki wymieszać w misce.
Dodać śmietankę i przyprawy. Ponownie wymieszać, żeby składniki się połączyły.

Ciasto cienko rozwałkować, wykrawać kształty. Na każdy nałożyć farsz i zlepiać.
Ja zrobiłam okrągłe. Szklanką wykroiłam koła, na jedno nałożyłam farsz,
przykrywałam drugim kołem i zlepiałam. Zlepienia dociskałam widelcem żeby lepiej
się trzymały, a przy okazji miały wzorek :)




Gotowe pierogi przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Posmarować rozbełtanym jajkiem.
Piec w temperaturze 200 stopni 25 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz