piątek, 14 czerwca 2024

Sałatka z brokułem i oliwkami.

 


Pyszna sałatka z kilku składników. Idealna na kolację, lub przekąskę.

Możecie zamknąć ją w pudełku i zabrać do pracy. Świetnie też sprawdzi się

na imprezowym stole. Jeśli lubicie brokuły i oliwki to koniecznie

musicie spróbować. Przygotujecie ją szybko, bo to tylko kilka składników.


Składniki:

1 brokuł 

100 g. oliwek (ważyłam po odsączeniu)

150 g. małych pomidorków 

150 g. sera feta


Sos:

1 ząbek czosnku 

2 czubate łyżki jogurtu greckiego 

3 czubate łyżki majonezu 

sól, pieprz 


Dodatkowo:

Szczypiorek do dekoracji 


Wykonanie:

Brokuł podzielić na różyczki, umyć i ugotować.

Po ugotowaniu pokroić na mniejsze kawałki.  

Oliwki odsączyć i pokroić na połówki. 

Małe pomidorki pokroić na ćwiartki, ser pokroić w kostkę. 

Wszystko przełożyć do miski. 



W osobnym naczyniu przygotować sos. 

Czosnek przecisnąć przez praskę, dodać resztę składników i wymieszać.

Gotowy sos przelać do miski z warzywami. Wymieszać.

Jeśli trzeba, doprawić jeszcze solą i pieprzem. 

Sałatkę udekorować szczypiorkiem.






2 komentarze:

  1. Ooo, kolejna wariacja brokułowa. Ja właśnie dzisiaj rano skończyłam sałatkę (z twoim sosikiem), był w niej brokuł, jajko, pomidor i ser sałatkowy. Z oliwkami jeszcze nie próbowałam. Zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz nadrobić kochana, bo to jest pycha 😋

      Usuń