czwartek, 16 maja 2024

Muffinki bananowe.

 


Pyszne, mięciutkie muffinki, idealne do kawy, lub herbaty.
Szybkie i proste w przygotowaniu. Nie trzeba używać miksera, wystarczy
składniki wymieszać łyżką, lub trzepaczką.
Takie muffinki to świetny sposób na wykorzystanie mocno dojrzałych bananów,
są naprawdę przepyszne, spróbujcie koniecznie.

Z podanych składników zrobiłam 12 muffinek.


Składniki:

3 większe dojrzałe banany.

1 jajko

5 łyżek cukru 

70 g. masła 

1,5 szklanki mąki pszennej tortowej (moja szklanka ma 230 ml.)

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

50 g. czekolady (u mnie deserowa i mleczna)


Wykonanie:

Czekoladę posiekać nożem. 

Masło roztopić.

Banany przełożyć do miski i rozgnieść widelcem (moje banany po obraniu

ważyły 310 g.) Dodać jajko i cukier wymieszać łyżką, lub trzepaczką,

następnie wlać roztopione i przestudzone masło. Ponownie wymieszać.

Na koniec wsypać mąkę i proszek do pieczenia, wymieszać żeby składniki

dobrze się połączyły. 

Tak przygotowane ciasto przełożyć do foremki na muffiny wyłożonej papilotkami. 



Wierzch muffinek posypać czekoladą


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, około 30 minut.
Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy muffinki są upieczone.






Przepis w Waszym wykonaniu





2 komentarze:

  1. Hej Agusiu, fajnie znów zobaczyć, co smacznego ugotowałaś (w sensie: upiekłaś :-D) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukręciłam babeczki Marzyniu :) Pychotka 😋

      Usuń