wtorek, 17 lipca 2018

Ciemne ciasto z owocami i kruszonką.




W planach miałam inne ciasto, ale trochę zasiedziałam się na ogródku, więc
musiałam zrobić coś na szybko :)
To ciasto jest już na blogu, ale w jasnej wersji :) Tym razem trochę je urozmaiciłam
i muszę przyznać, że wygląda ciekawiej od oryginału :) Obie wersje są pyszne,
chociaż mojemu mężowi bardziej smakowało to ciemne. Tak się zajadał, że aż miło
było popatrzeć :)
Ciasto piekłam w tortownicy 24 cm.


Składniki:
1/2 kostki margaryny
3/4 szklanki cukru
4 jajka
1 szklanka mąki
2 pełne łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na kruszonkę:
1/4 kostki margaryny
3/4  szklanki mąki
1/2 szklanki cukru

Dodatkowo owoce (u mnie maliny)

Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem. Ucierając dodawać po jednym jajku.
Następnie wsypać mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Wszystko dokładnie
zmiksować. Ciasto wylać na tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia.


Na wierzch ciasta wyłożyć umyte i osuszone owoce.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 30-35 minut.
W tym czasie przygotować kruszonkę.
Margarynę, mąkę i cukier wsypać do miski, zagnieść żeby powstała kruszonka.


Po trzydziestu minutach wyciągnąć ciasto z piekarnika (piekarnika nie wyłączać).
Ciasto posypać kruszonką.


Wstawić ponownie do piekarnika, piec jeszcze 15-20 minut.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz