wtorek, 18 grudnia 2018

Pasztet drobiowy.




Pasztet drobiowy jest już na blogu, ale postanowiłam wrzucić przepis,
bo są drobne różnice w przyprawieniu i wykonaniu.
Przeważnie żółtka dodaje do masy, a z białek ubijam pianę i dopiero mieszam z masą.
Tym razem dodałam całe jajka.
Zawsze pasztet drobiowy robię z mięsa z rosołu. Mięso obieram
z kości i mrożę, a kiedy mam odpowiednią ilość to działam :)
Możecie ugotować mięso specjalnie na pasztet. Najlepiej ćwiartki.


Składniki:
850 g. mięsa drobiowego ugotowanego i obranego z kości
300 g. wątróbki drobiowej
1 nie duża marchewka ugotowana
1 nie duża pietruszka ugotowana
kawałek selera
1 cebula
1 ząbek czosnku
2 jajka
1 bułka pszenna
1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego
1 łyżeczka suszonych pomidorów
1/2 papryki słodkiej
1/2 łyżeczki papryki wędzonej
1/3 łyżeczki gałki muszkatałowej
sól. pieprz

Wykonanie:
Mięso i warzywa miałam z rosołu, ale jeśli nie macie to trzeba je najpierw ugotować.
Najlepiej sprawdzą się ćwiartki. Wątróbkę ugotować w wodzie lub w rosole.
Bułkę namoczyć w mleku.
Mięso, wątróbkę, czosnek, cebulę, marchewkę, pietruszkę i seler zmielić w maszynce.
Następnie do zmielonej masy dodać bułkę namoczoną w mleku bez odciskania.
Wszystko zmielić jeszcze dwa razy. Dodać jajka i przyprawy.


Wyrobić na gładka masę. Przełożyć do keksówki wyłożonej folią aluminiową.


Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni 60-70 minut.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz