środa, 31 sierpnia 2022

Rogale z jabłkami.

 


Pyszne, mięciutkie rogale drożdżowe z nadzieniem jabłkowym. Coś pysznego. 
Przyznam się Wam, że jem bez opamiętania. Jabłka oczywiście można wymienić 
na przykład na powidła, czy nutellę. 
U mnie to było tak, że miałam ochotę na coś z musem jabłkowym. 
Myślałam o naleśnikach, ale przypomniałam sobie o drożdżówkach z jabłkami. 
Przepadłam.....
Już czułam ten zapach i rozpływające się w ustach, świeże ciasto drożdżowe. 
Nie mogło być inaczej, zrobiłam ciasto i zakręciłam rogale. Byłam ciekawa 
jak to wyjdzie. Wcześniej z tego ciasta robiłam bułeczki. Także możecie wybrać 
co wolicie. Bułeczki, czy rogale. Jeśli bułeczki to podzielcie ciasto na 9 części. 
Rogale najlepiej smakują świeże, ale na drugi dzień też są miękkie i smaczne. 


Składniki:
3/4 szklanki ciepłego mleka 
25 g. drożdży świeżych
3 łyżki cukru
350 g. mąki pszennej 
1/4 szklanki oleju
1 jajko

Nadzienie jabłkowe:
800 g. jabłek
3 łyżki cukru
1 łyżka soku z cytryny 

Dodatkowo:
1 jajko
2 łyżki cukru pudru

Wykonanie:
Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na małe kawałki. 
Przełożyć do rondelka i dodać cukier. Ilość cukru zależy od słodkości jabłek. 
Gotować na małym gazie co jakiś czas mieszając. Na początku można delikatnie 
podlać wodą żeby jabłka nie przywarły do dna garnka zanim puszczą sok. 
Gotować tak długo, aż jabłka będą miękkie i się rozpadną, a sok odparuje. 
Pod koniec gotowania dodać sok z cytryny. 
Tak przygotowane jabłka odstawić do wystudzenia. 


Ciepłe mleko wlać do miski. Dodać drożdże i cukier. 
Wymieszać i zostawić na 15 minut. Następnie wsypać mąkę, sól, dodać olej i jajko.
Wyrobić gładkie ciasto. 
Miskę z ciastem nakryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę. 


Kiedy ciasto podwoi objętość przełożyć je na stolnicę i podzielić na 3 części. 


Każdą część ciasta rozwałkować na kształt koła i podzielić na cztery części. 
Na szerszej stronie wyłożyć nadzienie jabłkowe. Nakładałam po pół łyżki.


Następnie zwinąć na kształt rogala.


Gotowe rogale układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 

Jajko wymieszać z cukrem pudrem. Mieszać tak długo, aż cukier się rozpuści. 
Posmarować wierzch rogali.
Dzięki temu po upieczeniu nie trzeba już rogali lukrować, 
ani posypywać cukrem pudrem. 


Tak przygotowane rogale wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 
180 stopni i piec 20-25 minut, do zarumienienia. 
Ściągać z blaszki jak trochę przestygną. 







 

4 komentarze:

  1. Super rogaliki , przyznaję nie robiłam z jabłkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, czas to nadrobić. Są pyszne :)

      Usuń
  2. Uwielbiam wszystkie wypieki związane z drożdżami mój nr jeden wśród wypieków które wykonuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam drożdżowe. Pozdrawiam Aguś :)

      Usuń