środa, 17 sierpnia 2022

Ciasto strasburskie.

 


Wszystko co kocham. Ciasto kruche, masa serowa i pyszne morele. 
Kiedy zobaczyłam to ciasto wiedziałam, że muszę je zrobić.
Jak pomyślałam tak zrobiłam. Nie jest ono zbyt pracochłonne, ani trudne 
w wykonaniu. Bardzo polecam. Ciasto kruche ma idealne proporcje, bardzo dobrze 
się zagniata. Nawet przy wałkowaniu nie trzeba zbyt dużo podsypywać mąką. 
Piekłam w tortownicy 24 cm. 
Przepis znalazłam u Asi, na blogu Słodko Słodka


Składniki:
Ciasto:
125 g. masła
200 g. mąki pszennej
2 pełne łyżki cukru
1 jajko

Masa serowa:
250 g. twarogu
3/4 szklanki śmietanki 30 %
1 budyń waniliowy, lub śmietankowy
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 jajka
1/2 szklanki cukru

Dodatkowo:
kilka sztuk moreli (u mnie wyszło 5 większych)
cukier do wsypania, do każdej połówki moreli 
cukier puder do posypania ciasta

Wykonanie:
Mąkę i cukier wsypać do miski. Dodać pokrojone na mniejsze kawałki masło
i jajko. Zagnieść ciasto. Można zrobić to robotem , lub mikserem z hakami. 
Kiedy zacznie się kleić, przełożyć na stolnicę i szybko zagnieść. 
Następnie rozwałkować podsypując mąką na koło, trochę większe od tortownicy. 



Rozwałkowane ciasto przełożyć do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
Brzegi ciasta powinny sięgać do połowy wysokości tortownicy. 
Spód i brzegi ciasta docisnąć ręką. 


Przygotować masę serową.
Do miski włożyć twaróg, wlać śmietankę, dodać budyń, mąkę ziemniaczaną, 
cukier i żółtka(białka wbić do osobnej miski). 
Składniki na masę serową zmiksować. 
Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno. Dodać do masy serowej i delikatnie 
wymieszać łyżką.



Gotową masę serową przełożyć na surowe ciasto. 
Morele umyć, przekroić na połówki i wypestkować. 
Połówki moreli ułożyć na wierzchu ciasta. Do każdej dziurki po pestce, 
wsypać pół łyżeczki cukru. 


Tak przygotowane ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 
180 stopni, piec około 50 minut. 
Po upieczeniu zostawić ciasto na godzinę w zamkniętym piekarniku, 
następnie uchylić drzwiczki i zostawić ciasto do wystudzenia.


Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.









4 komentarze:

  1. Bardzo dokładnie i przesmacznie opisane. No i zdjęcia działają na wyobraźnię :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda bardzo dobrze, czy mogę skorzystać z twojego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Przepis znalazłam na zaprzyjaźnionym blogu. Ciasto jest naprawdę pyszne :)

      Usuń