wtorek, 4 października 2022

Zupa krem z brokułów.




Krem z brokułów to gęsta, sycąca i smaczna zupa. Jej przygotowanie nie zajmie 
Wam wiele czasu. Podana z grzankami i prażonym słonecznikiem smakuje wybornie. 
Zamiast słonecznika możecie użyć pestek dyni, lub zupełnie to pominąć. 
Możecie też do zupy dodać śmietankę. Zamiast z grzankami, możecie 
podać zupę ze świeżym pieczywem. Wszystko zależy od tego co lubicie, 
lub co akurat macie pod ręką. Jeśli zalega Wam chleb, to dobrym pomysłem 
są właśnie grzanki. 
Sprawdźcie przepis :) 


Składniki:
1 brokuł (500 g.) 
2 ziemniaki (250 g.)
1 cebula
1 ząbek czosnku
50 g. serka topionego
1 litr rosołu
sól, pieprz 
1 marchewka z rosołu
1/2 pietruszki z rosołu
mały kawałek selera z rosołu

Dodatkowo:
masło do smażenia
słonecznik łuskany
grzanki 

Wykonanie:
Brokuł podzielić na różyczki. Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. 

W garnku roztopić masło, dodać pokrojoną cebulę i podsmażyć żeby się zezłociła. 
Dodać drobno pokrojony czosnek, smażyć jeszcze kilka sekund. 
Następnie dodać brokuły i ziemniaki.


Zalać rosołem. 


Gotować pod przykryciem 25 - 30 minut na małym gazie. 
Pięć minut przed końcem gotowania dodać marchewkę i pietruszkę z rosołu. 


Do warzyw dodać pokrojony serek topiony. Wymieszać żeby się rozpuścił. 
Tak przygotowaną zupę zmiksować blenderem ręcznym. 
Przyprawić solą i pieprzem. 


Słonecznik podprażyć na suchej patelni. 

Zupę rozlać na talerze. Podawać z grzankami i prażonym słonecznikiem. 

Grzanki zrobiłam sama. Kromki chleba pokroiłam w kostkę. 
Przyprawiałam solą, pieprzem, czosnkiem granulowanym i oregano. 
Polałam oliwą z oliwek. Piekłam w piekarniku nagrzanym do temperatury 
190 stopni, 10 minut. 
Pomyślę nad osobnym wpisem na grzanki. 








4 komentarze:

  1. Ten dodatek słonecznika jeszcze podnosi smak zupki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię zup kremów choć ta wygląda przepysznie lecz tak że nie każdy musi lubieć przepraszam 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Każdy lubi co innego. My akurat lubimy i do tego swojskie grzanki.

      Usuń