wtorek, 11 października 2022

Sałatka grecka.




Sałatka dobrze wszystkim znana. Kilka składników i niewiele pracy. 
Moja sałatka zrobiona jest bez zielonego ogórka, a to dlatego, że mój mąż 
go nie lubi. Także do składników dodajcie sobie jeszcze ogórka. 
Oczywiście jeśli lubicie :)
Sałatkę możecie podać z grzankami, lub świeżym pieczywem. 
Świetnie się sprawdzi również jako dodatek do mięsa i ryb. 
Sprawdźcie przepis.


Składniki:
1/2 sałaty lodowej (150 g)
2 pomidory malinowe (300 g.)
1/2 cebuli czerwonej
1/2 szklanki oliwek (u mnie czarne i zielone)
100 g. sera feta

Dressing:
3 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki wody 
1 łyżeczka oregano
sól, pieprz 

Wykonanie:
Sałatę umyć i porwać na mniejsze kawałki. Przełożyć do miski. 
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić na ósemki, lub jeśli wolicie 
na mniejsze kawałki. 
Oliwki odsączyć na sitku, cebulę obrać ze skórki i pokroić w pióra. 
Ser pokroić w kostkę. Wszystko dodać do miski z sałatą. 
Składniki na dressing wymieszać i polać warzywa. Wszystko delikatnie wymieszać. 







3 komentarze:

  1. Ja też bardzo lubię tę sałatkę. Najlepszą robi mój brat, chociaż nie był w Grecji :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja, Marzynia, tylko wujek Gogle mnie nie chciał zalogować :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci kochana, że nawet mojemu mężowi smakuje, a on ma długie zęby na warzywa :)

      Usuń