sobota, 8 października 2022

Pijana babka.

 


Ciasto, które robię od lat. Dostałam ten przepis ponad 20 lat temu od znajomej, 
a ona od znajomego cukiernika. Przepis był już na blogu, ale korzystając z okazji 
trochę go odświeżyłam i dodałam więcej zdjęć.  Ciasto jest bardzo smaczne, 
wilgotne i długo zachowuje świeżość. 
Bardzo polecam ten przepis. 


Składniki:
1 kostka margaryny
2 szklanki cukru
1/2 szklanki mleka
4 kopiaste łyżki kakao
5 g. koniaku (1/4 kieliszka)
2 szklanki mąki
1, 5 łyżeczka proszku do pieczenia
5 jajek
2 łyżki powideł lub dżemu (ja dodałam czekośliwkę)

Dodatkowo:
orzechy lub migdały do dekoracji 

Wykonanie:
Margarynę i cukier przełożyć do garnka, dodać mleko i kakao. Podgrzać często mieszając. 
Po zagotowaniu wyłączyć gaz. Odlać pół szklanki na polewę. 


Zostawić do wystudzenia.
Do wystudzonej masy dodać żółtka i zmiksować.


Następnie wsypać mąkę z proszkiem, dodać powidła i wlać koniak.  
Miksować jeszcze chwilę. Na koniec dodać ubitą pianę z białek, 
wymieszać wszystko łyżką. 


Ciasto przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. 


Piec w temperaturze 180 stopni, 40 - 45 min.


Wystudzone ciasto polać polewą ze szklanki.
Orzechy posiekać nożem i posypać na mokrą polewę. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz