sobota, 22 maja 2021

Sernik z mlekiem w proszku.

 


Zrobiłam nowy sernik. Od jakiegoś czasu zbierałam się żeby go upiec, ale zapominałam 
kupić mleka w proszku. W końcu kupiłam i mogłam wypróbować nowy przepis. 
Piekłam w zeszły weekend. Sernik wyszedł pyszny. Dlatego zapisuję przepis, bo będę 
do niego wracać. Wam również polecam. Wypróbujcie i oceńcie. 
Zrobiłam mój sernik na spodzie biszkoptowym, ale można go zrobić 
na cieście kruchym, na herbatnikach, lub bez spodu. 
Piekłam w blaszce 32 x 23.


Składniki:
Spód biszkoptowy:
2 jajka
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Ser:
1 kg sera białego, miałam w wiaderku
6 jajek
100 g. masła
1 szklanka cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki mleka
1 szklanka mleka w proszku

Wykonanie:
Przygotować biszkopt. Białka ubić ze szczyptą soli. Dodać cukier, a następnie 
żółtka. Ponownie zmiksować. Na koniec wsypać mąkę i proszek do pieczenia. 
Wszystko wymieszać łyżką. 
Spód prostokątnej blaszki wyłożyć papierem do pieczenia, boki wysmarować 
masłem. Przelać ciasto. 


Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 170 stopni, 20 minut. 
Po upieczeniu wystudzić. 


Kiedy ciasto wystygnie, przygotować masę serową. 

Masło roztopić i odstawić do przestudzenia.

Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę. 
Żółtka ubić z cukrem. Dodać ser. Zmiksować. Następnie dodać mąkę ziemniaczaną 
i roztopione masło. Ponownie zmiksować do połączenia składników. 
Wlać mleko, wymieszać i wsypać mleko w proszku. Jeszcze raz zmiksować 
żeby składniki się połączyły. Na koniec dodać ubitą pianę z białek i wymieszać 
wszystko łyżką.


Masę serową wyłożyć na wystudzone ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego 
do temperatury 160 stopni i piec 60-70 minut. Następnie wyłączyć piekarnik 
i zostawić w nim sernik do wystudzenia. 

Przed podaniem posypać cukrem pudrem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz