środa, 19 maja 2021

Placki z jabłkami na jogurcie.

 


Dawno nie robiłam placków z jabłkami. Od jakiegoś czasu tak za mną chodziły, 
że musiałam w końcu zrobić. Bardzo je lubię. Przypominają mi czas dzieciństwa. 
Tym razem zrobiłam na jogurcie. Są bardzo delikatne. Tak czy siak, zawsze 
wychodzą pyszne. Do tego są szybkie w przygotowaniu, wystarczy kilka, no może 
kilkanaście minut z utarciem jabłka :) 


Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
2 jajka
2 łyżki cukru pudru
1 niepełna szklanka jogurtu naturalnego
3 łyżki oleju
1 średnie jabłko

Dodatkowo:
cukier puder do posypania placków

Wykonanie:
Jabłko obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. 


Jajka wbić do miski, dodać cukier puder, jogurt i olej. Wymieszać. 
Następnie dodać mąkę i sodę. Ponownie wymieszać do połączenia składników. 
Ja zrobiłam to trzepaczką. Na koniec dodać utarte jabłka i jeszcze raz wymieszać. 




Na patelni rozgrzać trochę oleju. Wykładać łyżką placuszki. 
Smażyć na niewielkim gazie. Około 1 minuty z każdej strony. 
Wykładałam 1,5 łyżki na jeden placek.


Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz