poniedziałek, 7 grudnia 2020

Placki warzywne ze słonecznikiem.

 



Muszę przyznać, że pierwszy raz robiłam placki z burakiem. A wszystko 
za sprawą Dagmary i kursu kulinarnego Cookpad. Muszę też przyznać, że smak 
mnie zachwycił. Placki wprowadzam na stałe do mojego domowego menu :) 
Placki Dagmary były nieco inne. Natomiast, to jest moja wersja. 
Z podanych składników zrobiłam 12 placków. Więc jeśli potrzebujecie więcej, 
musicie zwiększyć ilość składników. 


Składniki:
2 średnie ziemniaki
1 średni burak
1 marchewka
3 różyczki kalafiora
2 łyżki słonecznika łuskanego
1 ząbek czosnku
1 jajko
1 łyżka siemienia lnianego mielonego
1 łyżka mąki pszennej
1/2 łyżeczki soli
na czubku łyżeczki pieprzu

Dodatkowo:
olej do smażenia

Wykonanie:
Warzywa obrać i umyć. Następnie zetrzeć na tarce o małych oczkach, 
lub rozdrobnić w robocie. Dodać pozostałe składniki i wymieszać. 





Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju. Nakładać łyżką placuszki i smażyć 
na średnim ogniu, po 2-3 minuty z każdej strony. 


Gotowe placki odsączyć z tłuszczu na ręczniku papierowym. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz