czwartek, 14 czerwca 2018

Dżem truskawkowy.




Przyszedł czas na robienie przetworów. Dżem truskawkowy jest u nas w domu
najbardziej lubiany :) Moje chłopaki innego nie jedzą. Na razie przerobiłam 4 kg.
truskawek, ale dopiero się rozkręcam :) Będę musiała zrobić jeszcze dwa, albo
trzy razy tyle. Tak więc dziś będzie kolejna partia. Trzeba się śpieszyć bo truskawki
nie będą za długo czekać :) Jeśli macie zamiar robić przetwory z truskawek, to
nie zwlekajcie.


Składniki:
2 kg. truskawek
1/2 kg cukru
2 opakowania konfiturexu
2 łyżki soku z cytryny

Wykonanie:
Truskawki umyć i usunąć szypułki. Przełożyć do garnka.


Zblendować. Ja nie blenduję zbyt dokładnie, ponieważ lubię, jak trafi się
kawałek truskawki :) Do tak przygotowanych truskawek wsypać konfiturexy,
wymieszac i zagotować.


Kiedy truskawki zaczną się gotować dodać cukier i sok z cytryny.
Gotować 2-3 minuty cały czas mieszając.Wyłączyć gaz i mieszać jeszcze minutkę.
Gorący dżem przelać do wyparzonych słoików. Ustawić do góry dnem.


Na drugi dzień słoiki zapasteryzować. Wstawić do garnka wyłożonego ściereczką
i zalać wodą do 3/4 wysokości słoików. Pasteryzować 15 minut od zagotowania wody.
Ponownie ustawić słoiki do góry dnem i zostawić do wystudzenia.

Ja zawsze pasteryzuję słoiki, bo wtedy jestem pewna, że mi się nie popsują.
Przy dużej ilości cukru pasteryzacja nie jest konieczna, ale jak to mówią
" przezorny zawsze ubezpieczony " :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz